Saturday, March 2, 2013

TODAY, March 02 – Jesus It Is You


Jesus It Is You

The past few days haven’t been easy for me.
My two daughters are not feeling well and of course as Mother, I’m exhausted and feel worried.

When I haven’t been baptised, I don’t know what to do…
Mostly I keep those feelings to myself. But I know that I’m not that strong. Many times in ups and downs of life, I really need a friend to rely on…

Jesus is my best friend. He is our best friend!
He’s the kind of friend who walks every road with me…
Has grown with me…
Through all that I have been…
Jesus, it is YOU!
Your faithfulness is beyond compare…
I’m thanking You, Jesus for everything in my life…
I know that You’ll always be there for me and this journey is more meaningful because I don’t have to face it alone.
Thanks to You, Jesus….
 (-fon-)


Who makes the sun to rise
And bring earth new life in every beam
Jesus it is You
Who turns the day to night
And watches me as I begin to dream
Jesus it is You

Who brings me food for my table
Who cares for all of my needs
Who walks the road with me
Has grown with me
Through all that I have been
Jesus it is You
Jesus it is You
(Jesus It is You – A Song by True Worshipper)

Your love, Lord, reaches to the heavens,
    your faithfulness to the skies.
--- Psalm 36:5


Yesus, Adalah Engkau…

Beberapa hari terakhir tidak mudah saya lalui…
Kedua anak perempuan saya sedang tidak enak badan dan tentu saja sebagai seorang Ibu, saya sungguh lelah dan kuatir…

Ketika saya belum dibaptis, saya tidak tahu apa yang harus dilakukan…
Banyak kali perasaan itu (semisal kekuatiran) saya simpan sendiri… Tetapi saya sadar, saya bukanlah orang yang kuat…
Banyak kali dalam naik-turunnya kehidupan, saya sungguh membutuhkan seorang sahabat yang bisa saya percayai..

Yesuslah sahabat sejatiku. Dialah sahabat sejati kita semua!
Dia adalah tipe sahabat yang setia menemani di setiap jalan kehidupanku…
Bertumbuh bersamaku…
Melewati semua yang sudah kulalui…
Adalah Engkau, Yesus…!
Kesetiaan-Mu tiada bandingnya…
Aku berterima kasih Yesus untuk segala hal di hidupku…
Kutahu Engkau akan selalu ada bagiku dan perjalanan ini lebih berarti karena aku tidak perlu menghadapinya sendirian…
Terima kasih, Yesus…
(-fon-)


Siapakah yang membuat matahari terbit
Dan membawa kehidupan baru di bumi dalam setiap pancarannya?
Adalah Engkau, Yesus…
Siapakah yang mengubah siang menjadi malam
Dan terus memandangiku saat aku tengah bermimpi?
Adalah Engkau, Yesus…

Siapakah yang membawa makanan ke mejaku?
Siapakah yang peduli pada segala kebutuhanku?
Siapakah yang menemani perjalananku
Bertumbuh bersamaku
Melalui segala yang kulalui?
Adalah Engkau Yesus…
Adalah Engkau, Yesus…
(Terjemahan bebas dari Jesus It Is You – sebuah lagu oleh True Worshipper)

TUHAN, kasih-Mu setinggi langit, dan kesetiaan-Mu sampai ke awan.
--- Mazmur 36:5

No comments: