Thursday, February 28, 2013

TODAY, March 01 – Our Real Blessings


Our Real Blessings

Our real blessings often appear to us in the shape of pains, losses and disappointments; but let us have patience and we soon shall see them in their proper figures.
(Joseph Addison)

The quote above reminds me that I sometimes tend to forget that God works far above that I can see or think at this moment…
The pains, the losses, and disappointments might not be as bad as I thought…
There’ll always be a hidden beauty after the rain…
The rainbow of life is waiting…
Then we’ll realize that God is able to do anything! (-fon-)

Now to Him who is able to do exceedingly abundantly above all that we ask or think, according to the power that works in us…
 --- Ephesians 3:20

Anugerah yang Sesungguhnya

Anugerah sesungguhnya sering kali tampil dalam bentuk luka, kehilangan, dan kekecewaan; tetapi marilah bersabar dan selang beberapa waktu kita akan melihatnya dalam bentuk yang sebenarnya
(Joseph Addison)

Perkataan bijak di atas mengingatkan saya bahwa terkadang saya  cenderung melupakan bahwa Tuhan bekerja lebih dari apa yang saya lihat saat ini juga lebih dari apa yang bisa saya pikirkan…
Luka, kehilangan, dan kekecewaan tidaklah selalu seburuk apa yang saya pikirkan…
Selalu ada keindahan yang tersembunyi sesudah hujan…
Pelangi kehidupan tengah menanti…
Pada saat itulah kita kembali sadari bahwa Tuhan sanggup melakukan apa pun!
(-fon-)

Bagi Dialah, yang dapat melakukan  jauh lebih banyak  dari pada yang kita doakan  atau pikirkan, seperti yang ternyata dari kuasa  yang bekerja di dalam kita…
--- Efesus 3:20

No comments: