Tuesday, February 19, 2013

TODAY, February 20 : Sometimes Rejection is God’s Protection


Sometimes Rejection is God’s Protection

I’ve had a discussion through e-mail with my friend.
She came up with the term ‘sometimes rejection is God’s protection’.
I couldn’t agree more.

Then, I reflect on my journey of life…
Many times, when I’ve done my best, but God didn’t allow things to happen…
There might be a better plan of His instead of mine…
Sometimes, rejection is God’s protection…
We don’t know our future..
We can’t see what’s ahead…
With our limitation, we only think what we could think of and do our best at this moment…
But God has the perfect picture of our life..
He surely knows what’s best for us…
He’s never too slow in keeping His promises…
(-fon-)

The Lord is not slow in keeping his promise, as some understand slowness. Instead he is patient with you, not wanting anyone to perish, but everyone to come to repentance.
--- 2 Peter 3:9

Terkadang Penolakan adalah Perlindungan Tuhan

Saya berdiskusi melalui e-mail dengan teman saya…
Di pembicaraan itu, dia memunculkan istilah ‘ terkadang penolakan adalah perlindungan Tuhan bagi kita.’
Saya pun sungguh sependapat.

Kemudian, saya berefleksi akan perjalanan hidup saya…
Banyak kali, ketika saya sudah memberikan yang terbaik, tetapi Tuhan tidak mengizinkan hal itu terjadi…
Mungkin ada rencana-Nya yang lebih baik daripada rencana saya…
Terkadang, penolakan-Nya adalah perlindungan-Nya…
Kita tak tahu masa depan kita…
Kita tak bisa melihat terlalu jauh ke depan…
Dengan keterbatasan kita, kita hanya bisa berpikir apa yang kita pikirkan dan melakukan yang terbaik di saat ini…
Tetapi, Tuhan punya gambaran sempurna akan kehidupan kita…
Dia tentu tahu yang terbaik bagi kita…
Dia tak pernah terlalu lambat dalam menepati janji-Nya.
(-fon-)

Tuhan tidak lambat memberikan apa yang telah dijanjikan-Nya walaupun ada yang menyangka demikian. Sebaliknya, Ia sabar terhadapmu, sebab Ia tidak mau seorang pun binasa. Ia ingin supaya semua orang bertobat dari dosa-dosanya.
--- 2 Petrus 3:9

No comments: