Wednesday, March 27, 2013

TODAY, March 27- Faith and Action


Faith and Action

A little child was watching your food from a glass window outside a fast-food restaurant.
The little child was not saying anything and could only cry. Because he’s so starving and really wanted to eat but couldn’t afford to buy anything. His parents had passed away, and he’s an orphan. He’s forced by condition to beg for his life.

Many times in this life, we need to face this kind of case. The case which urged us to show our love not only our faith.
Of course the choice is ours.
Too many times we’ve only talked about prayers, talk about faith, without doing anything real.
May our action of love is in line with our faith to the Lord. (-fon-)

What good is it, my brothers and sisters, if someone claims to have faith but has no deeds? Can such faith save them? 15 Suppose a brother or a sister is without clothes and daily food. 16 If one of you says to them, “Go in peace; keep warm and well fed,” but does nothing about their physical needs, what good is it? 17 In the same way, faith by itself, if it is not accompanied by action, is dead
--- James 2:14-17

Iman dan Perbuatan

Seorang anak kecil menatap makanan Anda dari balik jendela kaca di luar sebuah restoran cepat saji.
Anak kecil itu diam dan menangis. Karena dia sungguh lapar sekaligus begitu ingin makan, tetapi dia tak mampu membelinya. Orangtuanya sudah tiada, dia yatim-piatu dan terpaksa menjadi peminta-minta.

Sering kali dalam hidup ini kita dihadapkan pada peristiwa-peristiwa yang membuat kita harus juga menunjukkan tindakan kasih selain dari iman saja.
Tentu saja, pilihannya ada di tangan kita.
Terlalu sering kita bicara tentang doa, tentang iman, tanpa melakukan tindakan nyata.
Semoga tindakan kasih kita seiring dan sejalan dengan iman kita kepada Tuhan. (-fon-)

Apakah gunanya, saudara-saudaraku, jika seorang mengatakan, bahwa ia mempunyai iman, padahal ia tidak mempunyai perbuatan  ?  Dapatkah iman itu menyelamatkan dia? 2:15 Jika seorang saudara atau saudari tidak mempunyai pakaian dan kekurangan makanan  sehari-hari, 2:16 dan seorang dari antara kamu berkata: "Selamat jalan, kenakanlah kain panas dan makanlah sampai kenyang!", tetapi ia tidak memberikan kepadanya apa yang perlu bagi tubuhnya, apakah gunanya itu?  2:17 Demikian juga halnya dengan iman: Jika iman itu tidak disertai perbuatan, maka iman itu pada hakekatnya adalah mati.
--- Yakobus 2:14-17

No comments: