Tuesday, March 5, 2013

TODAY, March 06 – God is the Author of Life


God is the Author of Life

Whatever God has given to us are His Gifts.
For myself, I feel that my deepest passion is to write for His Glory.
When I feel tired, I write…
When I feel sad, I write…
When I’m in doubt, I write…
When I feel hopeless, I write…
When I fail, I write…
And gradually through all the process, there’s a new understanding from Him…
And I’m so thankful to the Lord…

And as God is so faithful to us…
I’ll try my best to stay faithful in writing His love and share to you my dear friends…
When I feel happy, I write…
When I get a sweet surprise, I write…
When I’m blessed with success, I write…
Because God is the author of this life…

Teach me to stay faithful to You, Oh Lord.
Amen. (-fon-)

For in him all things were created: things in heaven and on earth, visible and invisible, whether thrones or powers or rulers or authorities; all things have been created through him and for him
--- Colossians 1:16


Tuhanlah Penulis Hidup Ini

Apa yang sudah diberikan Tuhan kepada kita adalah karunia-Nya.
Bagi saya, saya merasakan ‘passion’ dan panggilan terdalam untuk menulis bagi-Nya.
Ketika saya lelah, saya menulis.
Ketika saya sedih, saya menulis.
Ketika saya ragu, saya menulis.
Ketika saya putus asa, saya menulis…
Ketika saya gagal, saya menulis
Dan perlahan-lahan melalui proses menulis  itu timbul pengertian baru dari-Nya…
Dan saya sungguh bersyukur karenanya…

Dan sebagaimana Allah telah begitu setia pada kita…
Saya pun berniat semampu saya untuk tetap setia menuliskan kisah kasih-Nya dan membagikannya kepada sahabat-sahabat tercinta…
Ketika saya bahagia, saya menulis…
Ketika saya mendapat suatu kejutan manis, saya menulis…
Ketika saya dikaruniai kesuksesan, saya menulis…

Karena Tuhanlah penulis kehidupan ini…:)
Ajarku tetap setia pada-Mu, Tuhan.
Amin. (-fon-)

karena di dalam Dialah telah diciptakan segala sesuatu , yang ada di sorga dan yang ada di bumi, yang kelihatan dan yang tidak kelihatan, baik singgasana, maupun kerajaan, baik pemerintah, maupun penguasa;  segala sesuatu diciptakan oleh Dia dan untuk Dia.
--- Kolose 1:16

No comments: