Tuesday, October 30, 2012

TODAY, October 31-Thank You for the Gift of Life


Thank You for the Gift of Life

Consciousness

To be conscious about something is to be aware of it. Dear Lord help me to remember that You gave me life. Thank you for the gift of life. Teach me to slow down, to be still and enjoy the pleasures created for me.
To be aware of the beauty that surrounds me. The marvel of mountains, the calmness of lakes, the fragility of a flower petal. I need to remember that all these things come from you. (source: sacredspace)

Really, God…
I can never thank You enough for all the things in my life.
For Your amazing ways that are far beyond my limited understanding or thoughts.
God, I’d like to send my gratitude to You one more time today.
Let me celebrate the beauty of the life once again.
In every sadness, I still believe there’s a hidden-beauty.
I do believe that because I trust You.
You’ll lead me, You’ll show me the way, and make me believe that there’ll be a colourful rainbow after the rain. (-fon-)

Let me shout God’s name with a praising song,
Let me tell his greatness in a prayer of thanks.
--- Psalm 69:30

Terima Kasih atas Karunia Kehidupan Ini
Kesadaran
Untuk menjadi sadar tentang sesuatu adalah untuk menyadari akan hal itu. Ya Tuhan, bantulah saya untuk  terus ingat bahwa Engkaulah yang memberi saya hidup ini. Terima kasih atas karunia kehidupan dari-Mu. Ajari aku untuk perlahan-lahan dalam keheningan menikmati keindahan yang diciptakan bagiku.
Untuk menyadari keindahan yang mengelilingi saya. Keajaiban gunung-gunung, ketenangan danau-danau, kerapuhan dari kelopak bunga. Semoga saya tetap ingat bahwa hal-hal ini adalah berasal dari-Mu. (sumber: sacredspace).
Sungguh, Tuhan…
Takkan pernah cukup kuberterima kasih kepada-Mu atas segala hal di hidupku
Untuk segala cara-Mu yang sungguh melebihi pengertian atau pikiranku yang terbatas…
Tuhan, aku ingin menyampaikan rasa terima kasihku pada-Mu sekali lagi hari ini.
Biarlah aku merayakan keindahan kehidupan itu sekali lagi.
Dalam setiap kesedihan, aku percaya masih ada keindahan yang tersembunyi.
Aku percaya itu karena aku beriman kepada-Mu.
Engkau akan membimbingku, menunjukkan jalan padaku, dan kembali membuatku percaya bahwa masih akan ada pelangi warna-warni sesudah hujan. (-fon-)

Aku akan memuji-muji nama Allah dengan nyanyian, mengagungkan Dia dengan nyanyian syukur;
--- Mazmur 69:30


No comments: