Wednesday, October 10, 2012

TODAY, October 11 – God Works for the Good


God Works for the Good Things

Today we might face some problems. Family problems, financial problems, health problems, love problems, etc. And it’s really hard for us to think that God works for the good things in every aspect of our life with those kinds of troubles that we’re facing.

But yes, let’s put our faith in Him one more time. The problem today won’t stay forever. There is a solution but we need to be patient, wait for His time, pray, and do our best.

God works for the good for those who love Him.  Never have any doubt about it even how hopeless the situation that we’re currently facing! All we need to do is trust Him. (-fon-)


And we know that in all things God works for the good of those who love him, who have been called  according to his purpose.
--- Romans 8:28

Allah Turut Bekerja untuk Mendatangkan Kebaikan

Hari ini kita mungkin tengah menghadapi permasalahan. Masalah di keluarga, masalah keuangan, masalah kesehatan, masalah asmara, dan sebagainya. Dan sungguh sulit bagi kita untuk berpikir bahwa Tuhan bekerja untuk mendatangkan kebaikan di setiap aspek dalam hidup kita dengan peliknya permasalahan yang kita hadapi.

Tetapi, ya, marilah kita beriman kepada-Nya sekali lagi. Masalah hari ini takkan tinggal selamanya. Ada solusi tetapi kita perlu sabar, menunggu waktu-Nya, berdoa, dan tetap memberikan yang terbaik.

Allah turut bekerja dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikan bagi mereka yang mengasihi Dia. Janganlah meragukan-Nya meskipun situasi yang kita hadapi saat ini sungguh tanpa harapan! Yang hendaknya kita lakukan adalah percaya kepada-Nya. (-fon-)

Kita tahu sekarang, bahwa Allah turut bekerja dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikan bagi mereka yang mengasihi Dia, yaitu bagi mereka yang terpanggil sesuai dengan rencana Allah.
--- Roma 8:28

No comments: