Tuesday, October 16, 2012

TODAY, October 16 – A Friend in You


A Friend in You

I was walking quite fast in a MRT station, didn’t really notice all around me. Then, somebody called me. A very rare opportunity because I’ve just stayed here for around 4 months.
She’s a friend from Jakarta. Out of so many people, she saw me and we talked for a while. I was so happy. In this life, it’s very delightful to have someone to be called a friend.

Jesus is our friend. Yes, He’s our God, but more than that, He’s our best friend. He will be with us in every journey in this life, He will never leave us.
As loneliness might appear once in a while in our life, stay near to Jesus. Call Him, He’ll always be there for us.

Thank You, Jesus because I’ve found a friend in You. (-fon-)

 I no longer call you servants, because a servant does not know his master’s business. Instead, I have called you friends, for everything that I learned from my Father I have made known to you.
--- John 15:15

Seorang Sahabat di dalam-Mu

Saya tengah berjalan cukup cepat di stasiun MRT, tidak terlalu memperhatikan sekitar saya.  Kemudian, seseorang memanggil saya, pengalaman  yang cukup jarang terjadi karena saya baru berada di sini sekitar 4 bulan.

Dia adalah seorang teman dari Jakarta. Dari sebegitu banyak orang, dia melihat saya dan kami berbincang-bincang sejenak. Dalam hidup ini sungguh menyenangkan jika kita memiliki seseorang yang bisa kita sebut sebagai sahabat.

Yesus adalah sahabat kita. Ya, Dia adalah Tuhan kita, tetapi terlebih daripada itu, Dia adalah juga sahabat sejati kita. Dia akan selalu bersama kita dalam setiap perjalanan kehidupan kita, Dia takkan pernah meninggalkan kita.
Saat kesepian menyapa sesekali dalam hidup kita, mendekatlah kepada Yesus. Panggillah nama-Nya, Dia akan selalu ada bagi kita.

Terima kasih, Yesus… Karena kutemukan seorang sahabat di dalam-Mu.
(-fon-)

Aku tidak menyebut kamu lagi hamba, sebab hamba tidak tahu, apa yang diperbuat oleh tuannya, tetapi Aku menyebut kamu sahabat, karena Aku telah memberitahukan kepada kamu segala sesuatu yang telah Kudengar dari Bapa-Ku.
--- Yohanes 15:15

No comments: