Tuesday, October 16, 2012

TODAY, October 17 – Forgiving One Another


Forgiving One Another

As soon as I woke up this morning, the only thing that stayed on my mind was Ajahn Brahm’s story of two bad bricks. How people tend to see the two bad bricks in someone while at the same time tend to forget the 998 good bricks in one self.

It’s so easy to be a person with negative thoughts.
But, I hope that God’s love give enough grace for us to see the good points from somebody, not merely the bad parts.

Nobody is perfect. Hence, there’s no such a perfect relationship in this world! Spouses, parents-children, friends, do have time of arguments. God’s love is the one which enables us to bind the broken relationships. Let’s forgive one another. There’s nothing more beautiful than forgiveness and love in Him.
(-fon-)

Let all bitterness and wrath and anger and clamor and slander be put away from you, along with all malice. Be kind to one another, tenderhearted, forgiving one another, as God in Christ forgave you.
--- Ephesians 4:31-32

Mengampuni Satu Sama Lain

Sesudah saya bangun pagi ini, yang ada di kepala saya hanyalah kisah dua batu bata yang buruk dari Ajahn Brahm. Betapa orang cenderung melihat dua batu bata yang buruk dalam diri seseorang sehingga lupa melihat 998 batu bata yang baik yang ada di diri orang tersebut.

Mudah untuk tetap memilih menjadi orang yang berpikiran negatif. Tetapi,semoga kasih Tuhan melimpahi kita dengan rahmat-Nya sehingga kita masih mampu melihat sisi baik dari seseorang, tidak melulu sisi buruknya saja.
Tidak ada orang yang sempurna. Demikian pula, tidak akan ada relasi yang sempurna. Suami-istri, ortu-anak, sahabat, pasti pernah mengalami adu argumentasi. Kasih Tuhanlah yang memampukan kita merekatkan kembali relasi-relasi yang terpecah. Mari mengampuni satu sama lain. Tiada yang lebih indah dari pengampunan dan kasih di dalam Dia. (-fon-)

Segala kepahitan, kegeraman, kemarahan, pertikaian dan fitnah hendaklah dibuang dari antara kamu, demikian pula segala kejahatan. Tetapi hendaklah kamu ramah seorang terhadap yang lain, penuh kasih mesra dan saling mengampuni, sebagaimana Allah di dalam Kristus telah mengampuni kamu.
--- Efesus 4:31-32

No comments: