Tuesday, October 2, 2012

TODAY, October 02-03 : Being Responsible


October 02

Being Responsible in Whatever We Do

Do every little task with love. This quote from Mother Theresa is quite popular.
No need to be popular or rich to be responsible. No need to do a task for the nation or for the world then we do it seriously.

In everyday of our life, in every single task or role that He has given us…
Let’s try our very best, let’s be responsible, because we do everything as working for the Lord not for human masters. And Our Father in Heaven will see everything. (-fon-)

Whatever you do, work at it with all your heart, as working for the Lord, not for human masters,
--- Colossians 3:23

Bertanggung Jawab dalam Segala yang Dilakukan

Lakukanlah setiap tugas yang kecil sekali pun dengan kasih. Perkataan bijak dari Mother Teresa ini cukup populer.
Tak perlu untuk jadi terkenal atau kaya kemudian baru bertanggung jawab. Tak perlu melakukan tugas bagi bangsa atau dunia barulah kita kerjakan dengan serius.

Dalam setiap hari di hidup kita, dalam setiap tugas atau peranan yang Tuhan percayakan kepada kita… Marilah memberikan yang terbaik, marilah bertanggung jawab, karena kita melakukan segala sesuatu bagi Tuhan, bukan semata-mata bagi manusia. Dan Bapa Kita yang di Surga melihat segalanya.
(-fon-)

Apapun juga yang kamu perbuat, perbuatlah dengan segenap hatimu seperti untuk Tuhan dan bukan untuk manusia.
--- Kolose 3:23

October 03

In Little or Much, Let’s be Responsible

Many times people run away from their responsibility. Especially when they do something wrong. Running away seems to be the easiest way, but we realize that deep down in their hearts… the guilty feeling is still there. The conscience keeps knocking and reminding that what they did was wrong.

Hopefully today we’ll be reminded to choose to be responsible and faithful in all we do. Whatever God has trusted us, let’s do it with all our heart. Be faithful as He has always been faithful to us. (-fon-)

“Whoever can be trusted with very little can also be trusted with much, and whoever is dishonest with very little will also be dishonest with much.
--- Luke 16:10

Dalam Perkara Kecil atau Besar, Marilah Bertanggung Jawab

Sering orang lari dari tanggung jawabnya. Terutama jika mereka berbuat salah. Lari seolah merupakan jalan yang termudah, tetapi kita tahu jauh di lubuk hati mereka tetap tersimpan rasa bersalah. Hati nurani terus mengetuk dan mengingatkan bahwa apa yang dilakukan adalah keliru.

Semoga hari ini kita terus diingatkan untuk tetap memilih bertanggung jawab dan setia dalam setiap hal yang kita lakukan. Apa pun yang dipercayakan Tuhan kepada kita, mari kita kerjakan dengan sungguh dan sepenuh hati kita. Tetaplah setia, sebagaimana Tuhan telah begitu setia. (-fon-)

"Barangsiapa setia dalam perkara-perkara kecil, ia setia juga dalam perkara-perkara besar. Dan barangsiapa tidak benar dalam perkara-perkara kecil, ia tidak benar juga dalam perkara-perkara besar.
--- Lukas 16:10

No comments: