Monday, October 1, 2012

TODAY, September 29-30 : Salt and Light of the Earth


Salt of the Earth

How a pinch of salt can make a difference in a pot of soup!
Without it, it will be tasteless. With a little bit of it, the soup tastes yummy.
May our calling as Christians, make us able to spice up the life in a good way.
Whatever we do, even it’s a very little contribution to the whole society… As long as we do it with love, I’m sure eventually it will make a great difference.

Let’s make Him proud! Let’s do our best in making a difference to this life.
(-fon-)

 “You are the salt of the earth. But if the salt loses its saltiness, how can it be made salty again? It is no longer good for anything, except to be thrown out and trampled underfoot.
--- Matthew 5:13

Garam Dunia

Betapa sejumput garam bisa membuat perbedaan dalam sepanci sup!
Tanpa garam, rasanya hambar. Dengan sedikit garam saja, sup terasa begitu enak.
Semoga panggilan kita sebagai pengikut Kristus membuat kita mampu untuk menggarami kehidupan dengan hal-hal yang baik.
Apa pun yang kita lakukan, walaupun kelihatannya sungguh kecil bagi keseluruhan masyarakat… Selama kita lakukan dengan sepenuh kasih, saya yakin tentunya akan membuat suatu perbedaan.

Buatlah Dia bangga akan anak-anak-Nya! Mari melakukan yang terbaik untuk memberi perbedaan bagi kehidupan ini. (-fon-)

"Kamu adalah garam dunia. Jika garam itu menjadi tawar, dengan apakah ia diasinkan? Tidak ada lagi gunanya selain dibuang dan diinjak orang.
--- Matius 5:13

Light of the World

Not all Christians realize that others will see how we act and react in this life.
God is the true light. As our life has been filled with His light, let’s shine before others-especially in good deeds. All we do, we glorify our Father in heaven.
(-fon-)


“You are the light of the world. A town built on a hill cannot be hidden.  Neither do people light a lamp and put it under a bowl. Instead they put it on its stand, and it gives light to everyone in the house. In the same way, let your light shine before others, that they may see your good deeds  and glorify your Father in heaven.
--- Matthew 5:14-16

Terang Dunia

Tidak semua pemeluk Kristiani menyadari bahwa orang lain akan melihat bagaimana kita bertindak dan bereaksi atas hidup ini.
Tuhan adalah terang sejati. Dengan hidup kita yang telah dipenuhi terang-Nya, marilah bercahaya di depan orang-terutama dalam perbuatan baik kita. Segala yang kita lakukan untuk kemuliaan Bapa di Sorga. (-fon-)

Kamu adalah terang dunia. Kota yang terletak di atas gunung tidak mungkin tersembunyi. Lagipula orang tidak menyalakan pelita lalu meletakkannya di bawah gantang, melainkan di atas kaki dian sehingga menerangi semua orang di dalam rumah itu. Demikianlah hendaknya terangmu bercahaya di depan orang, supaya mereka melihat perbuatanmu yang baik dan memuliakan Bapamu yang di sorga."
--- Matius 5:14-16

No comments: