Sunday, October 14, 2012

TODAY, October 13 – God’s Mysterious Ways


God's Mysterious Ways

Inside a lift in my daughter’s tuition center…
I wasn’t so happy that day. I had quite a bad day. Exhausted and upset with a friend. I tried to control the anger, but it was still inside my heart.

As I tried to close the lift, a Mom and a son came to join me.
To my surprise, there at the T-Shirt of the Mommy was written the verse from 1 Corinthians 13:4
"Love is patient, love is kind."

And I knew that if I continued the rest of the verse with verse 5 and combined it with verse above would be like this:
It does not envy, it does not boast, it is not proud. It does not dishonor others, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs.

Oh My God! Just exactly what I needed after having such a bad day.
Thanks to the Lord for giving me a reminder, even only through a T-Shirt.
Suddenly, I found that peace again within myself. And I tried to surrender my feelings to the Lord. God works in many ways, this is one looks like one of the simplest one. In His Perfect time for me and this was exactly what I needed!
(-fon-)

God’s riches, wisdom, and knowledge are so deep! They are as mysterious as his judgments, and they are as hard to track as his paths!
---Romans 11:33

Cara Tuhan yang Tak Terselami

Di dalam lift di tempat kursus anak kami…
Saya tidak begitu senang hari itu. Bahkan boleh dikatakan saya menghadapi hari yang buruk. Sangat kelelahan dan kesal dengan seorang teman. Saya berusaha mengontrol kemarahan itu, tetapi agaknya dia masih berdiam di hati saya.

Saat saya mau menutup lift tersebut, tiba-tiba masuklah seorang Ibu dan anaknya.
Dan begitu terkejutnya saya ketika melihat kaos yang dikenakan Si Ibu bertuliskan ayat dari 1 Korintus 13:4
“Kasih itu sabar; kasih itu murah hati.”

Dan saya tahu ketika saya melanjutkan ayat tersebut dengan ayat 5 dan menggabungkannya dengan ayat di atas akan berbunyi seperti ini:
 ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong. Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah dan tidak menyimpan kesalahan orang lain.

Ya, Tuhan! Sungguh apa yang saya butuhkan setelah mengalami hari yang kurang menyenangkan.
Terima kasih Tuhan karena sudah mengingatkan saya, walaupun hanya lewat tulisan di kaos saja.
Tiba-tiba saya merasakan kedamaian itu sekali lagi di hati saya. Saya persembahkan perasaan-perasaan saya kepada Tuhan. Tuhan bekerja dengan banyak cara, dan tampaknya ini adalah salah satu yang paling sederhana. Dalam waktu-Nya yang sempurna bagi saya dan ini adalah sungguh pas dengan kebutuhan saya! (-fon-)

O, alangkah dalamnya kekayaan, hikmat dan pengetahuan Allah! Sungguh tak terselidiki keputusan-keputusan-Nya dan sungguh tak terselami jalan-jalan-Nya!
--- Roma 11:33

No comments: