Friday, October 5, 2012

TODAY, October 04-05 : About Children


October 04

The Greatest Love of All

I believe the children are our future 
Teach them well and let them lead the way 
Show them all the beauty they possess inside 
Give them a sense of pride to make it easier
Let the children's laughter remind us how we used to be 
( The Lyrics of The Greatest Love of All by Whitney Houston)

It’s a great joy as well as a great responsibility that I felt when God granted me  the role as a mother. Educating them, teaching them in a good way to be a person with values and virtues as well as having a heart that’s dedicated to the Lord isn’t an easy task. But, I believe that as I join hand in hand with God, He will give every parent strength to move on.

We’re all also Children of God. Through faith, when we’re baptized, we have to remember that it’s a privilege and it’s really an awesome thing. Becoming God’s children is really the greatest love of all. Because God Himself is LOVE. (-fon-)

So in Christ Jesus you are all children of God through faith,  for all of you who were baptized into Christ have clothed yourselves with Christ.
--- Galatians 3:26-27

Kasih yang Terbesar

Saya percaya bahwa anak-anak adalah masa depan kita.
Ajarlah mereka dengan baik dan biarlah mereka menjalani jalan mereka
Tunjukkan mereka keindahan yang mereka miliki di dalam diri mereka
Biarkan mereka memiliki kebanggaan untuk menjadikannya lebih mudah
Biarlah tawa anak-anak itu senantiasa mengingatkan kita bagaimana kita di masa lalu…
(Lirik lagu The Greatest Love of All oleh Whitney Houston)

Sungguh merupakan kebahagiaan yang teramat besar sekaligus juga rasa tanggung jawab yang tak kalah besarnya yang kurasakan ketika Tuhan menganugerahkan peran seorang Ibu. Mendidik mereka, mengajarkan mereka agar menjadi orang-orang yang memiliki nilai, kebaikan, juga memiliki hati yang dipersembahkan bagi Tuhan sungguh bukan pekerjaan gampang. Tetapi, saya percaya, ketika saya bersatu dan bergenggaman tangan dengan Tuhan, Dia akan memberikan kekuatan kepada setiap orangtua untuk melangkah.

Kita pun adalah anak-anak Allah. Melalui iman, ketika kita dibaptis, hendaknya kita ingat bahwa ini adalah sungguh istimewa dan luar biasa. Menjadi anak Allah adalah sungguh kasih yang terbesar. Karena Allah sendiri adalah KASIH. (-fon-)

Sebab kamu semua adalah anak-anak Allah karena iman di dalam Yesus Kristus.
Karena kamu semua, yang dibaptis dalam Kristus, telah mengenakan Kristus.
--- Galatia 3:26-27

October 05

Advice from Colossians 3

Today, 5th of October is the Children’s day in Singapore. No matter how old we are at this moment, we’re still our parent’s child, right? :)

As children, the Bible reminds us to obey our parents for this pleases the Lord. As for the parents, we got to try our best not to embitter our children. Even sometimes it’s unavoidable, but for sure, we can have God’s love to heal it. Meanwhile, let’s ask the guidance from the Holy Spirit to control ourselves in our attitude towards our children or parents.

It’s good to love as well as forgive one another -parents and children along the way or process of life.  May God’s love be the winner. Not the hatred or the pain between parents and children. (-fon-)

Children, obey your parents in everything, for this pleases the Lord. Fathers, do not embitter your children, or they will become discouraged.
--- Colossians 3:20-21

Nasihat dari Kolose 3

Hari ini, 5 Oktober adalah Hari Anak-Anak di Singapura. Tidak peduli berapa umur kita saat ini, kita masih anak dari orangtua kita, bukan? :)

Sebagai anak, Alkitab mengingatkan kita untuk patuh pada orangtua kita karena ini menyenangkan hati Tuhan. Bagi para orangtua, hendaknya berusaha sebaik-baiknya untuk tidak melukai hati anak-anak kita. Walaupun terkadang tak terhindarkan, tetapi pastinya, kita memiliki kasih Tuhan untuk menyembuhkannya.
Pada saat ini, marilah mohon bimbingan Roh Kudus untuk mengendalikan diri kita terutama dalam sikap kita terhadap anak ataupun orangtua kita.

Adalah baik untuk mengasihi sekaligus mengampuni satu sama lain – orangtua dan anak sepanjang perjalanan ataupun proses kehidupan kita. Semoga kasih Allah yang menjadi pemenang. Bukan kebencian atau luka antara orangtua dan anak. (-fon-)

Hai anak-anak, taatilah orang tuamu dalam segala hal, karena itulah yang indah di dalam Tuhan. Hai bapa-bapa, janganlah sakiti hati anakmu, supaya jangan tawar hatinya.
--- Kolose 3:20-21

No comments: