Wednesday, October 17, 2012

TODAY, October 18 – Waiting Patiently


Waiting Patiently

For a few certain things, such as a pregnant Mom who must wait around 9 months for the time of giving birth, most people will be patient to wait. But, for some things that are uncertain, not clear, many people become exhausted in waiting. For example waiting for Mr. Right or Ms. Right, waiting for a job promotion, waiting for a child in a marriage, etc. There’s no certainty on these things and again the waiting itself becomes so tiring as well as worrying.

In the verses from the Bible today, we can see that Abraham was waiting patiently for God’s promises in his life and receiving whatever He has promised him. Sometimes it’s hard to stay consistent in waiting patiently. But hopefully today onwards, we’ll be strengthened in waiting. Let’s make Abraham our example who waited patiently on His promises. Amen. (-fon-)

When God made his promise to Abraham, since there was no one greater for him to swear by, he swore by himself, 14 saying, “I will surely bless you and give you many descendants.” 15 And so after waiting patiently, Abraham received what was promised.
--- Hebrews 6:13-15

Sabar Menanti

Untuk beberapa hal yang pasti, seperti ibu yang mengandung dan kurang lebih sembilan bulan kemudian melahirkan, tentunya rata-rata orang akan sabar menanti. Tetapi, untuk sesuatu yang tidak jelas, tidak pasti, banyak kali orang lalu menjadi lelah dalam penantian. Misalnya menunggu jodoh, menunggu kenaikan pangkat, menunggu hadirnya anak dalam perkawinan, dan sebagainya. Tidak ada kepastian dalam hal ini dan lagi-lagi penantian itu melelahkan sekaligus meresahkan.

Dalam ayat-ayat hari ini, terlihat betapa Abraham menunggu pemenuhan janji Tuhan dengan sabar dan menerima apa yang sudah Dia janjikan. Terkadang kita sulit untuk terus konsisten dalam kesabaran ini. Semoga hari ini dan seterusnya kita dikuatkan dalam penantian. Mencontoh Abraham yang sabar menantikan janji Tuhan. Amin. (-fon-)

Sebab ketika Allah memberikan janji-Nya kepada Abraham, Ia bersumpah demi diri-Nya sendiri, karena tidak ada orang yang lebih tinggi dari pada-Nya, kata-Nya: "Sesungguhnya Aku akan memberkati engkau berlimpah-limpah dan akan membuat engkau sangat banyak." Abraham menanti dengan sabar dan dengan demikian ia memperoleh apa yang dijanjikan kepadanya.
--- Ibrani 6:13-15

No comments: