Wednesday, August 29, 2012

TODAY, August 30 – Don’t be Anxious About Anything


Don’t be Anxious About Anything

When we think of something unsure and uncertain, most likely we’ll become worried. Let say when we think about our future. What is going to be happened ifs…? In fact it is our only concern, not necessarily will occur as our prejudices.

Today, let’s surrender our worries to the Lord. The verse from the book of Philippians reminds us not to be anxious, but present every request to the Lord with thanksgiving. We believe that He will provide our needs. Never think of Him with our own thoughts. He’s definitely bigger than our thoughts. He’s God! (-fon-)

Do not be anxious about anything, but in every situation, by prayer and petition, with thanksgiving, present your requests to God.
--- Philippians 4:6

Janganlah Kuatir tentang Apapun Juga

Ketika kita berpikir akan sesuatu yang tidak pasti, agaknya kita akan menjadi khawatir. Misalnya ketika kita berpikir tentang masa depan kita. Apa yang akan terjadi jika….? Padahal itu hanyalah kekuatiran kita semata, belum tentu nantinya akan terjadi seperti prasangka kita.

Hari ini, marilah mempersembahkan semua kekuatiran kita kepada Tuhan. Ayat dari kitab Filipi berikut ini semoga bisa mengingatkan kita untuk tidak menjadi kuatir, tetapi nyatakanlah segala keinginan kita kepada-Nya dengan hati yang penuh syukur. Kita percaya bahwa Dia akan memenuhi kebutuhan kita. Jangan pernah berpikir tentang-Nya dengan kerangka berpikir kita. Dia pastinya lebih besar daripada pikiran-pikiran kita (manusia). Dialah Tuhan!
(-fon-)

Janganlah hendaknya kamu kuatir tentang apapun juga, tetapi nyatakanlah dalam segala hal keinginanmu kepada Allah dalam doa dan permohonan dengan ucapan syukur.
--- Filipi 4:6

No comments: