Monday, August 27, 2012

TODAY, August 28 – St Francis Prayer


St. Francis Prayer

Today, let’s pray this wonderful prayer. A prayer from St. Francis of Assisi:
Lord, make me a channel of thy peace;
that where there is hatred, I may bring love;
that where there is wrong, I may bring the spirit of forgiveness;
that where there is discord, I may bring harmony;
that where there is error, I may bring truth;
that where there is doubt, I may bring faith;
that where there is despair, I may bring hope;
that where there are shadows, I may bring light;
that where there is sadness, I may bring joy.
Lord, grant that I may seek rather to comfort than to be comforted;
to understand, than to be understood;
to love, than to be loved.
For it is by self-forgetting that one finds.
It is by forgiving that one is forgiven.
It is by dying that one awakens to eternal life.
Amen.
(Prayer of St. Francis from Assisi)

The world might say it’s impossible. Even ourselves might doubt, could we possibly do those things in the prayer? But we believe that with God, anything is possible. We can do all things through Christ who strengthens us. Amen. (-fon-)

I can do all this through him who gives me strength.

--- Philippians 4:13


Doa Santo Fransiskus dari Asisi

Hari ini, marilah mendoakan doa yang indah ini. Doa dari Santo Fransiskus dari Asisi…

Tuhan,
Jadikanlah aku pembawa damai,
Bila terjadi kebencian,
jadikanlah aku pembawa cinta kasih,
Bila terjadi penghinaan,
jadikanlah aku pembawa pengampunan,
Bila terjadi perselisihan,
jadikanlah aku pembawa kerukunan,
Bila terjadi kebimbangan,
jadikanlah aku pembawa kepastian,
Bila terjadi kesesatan,
jadikanlah aku pembawa kebenaran,
Bila terjadi kesedihan,
jadikanlah aku sumber kegembiraan,
Bila terjadi kegelapan,
jadikanlah aku pembawa terang,
Tuhan semoga aku ingin menghibur dari pada dihibur,
memahami dari pada dipahami,
mencintai dari pada dicintai,
sebab
dengan memberi aku menerima,
dengan mengampuni aku diampuni,
dengan mati suci aku bangkit lagi,
untuk hidup selama-lamanya.
Amin.
( Doa Santo Fransiskus dari Asisi)

Dunia boleh berkata bahwa itu adalah hal yang mustahil. Bahkan diri kita pun mungkin ragu, mampukah kita melaksanakan hal-hal tersebut yang tercantum dalam doa itu? Tetapi kita percaya, bahwa dengan bantuan Tuhan, segala sesuatu adalah mungkin. Segala perkara dapat kita tanggung di dalam Kristus yang memberikan kita kekuatan. Amin. (-fon-)

Segala perkara dapat kutanggung di dalam Dia yang memberi kekuatan kepadaku.
--- Filipi 4:13

No comments: