Thursday, August 16, 2012

TODAY, August 16 – The Lord Looks at the Heart


The Lord Looks at the Heart

At a school reunion.
People might see the same old you, even though it’s already 15 years ago.
You don’t like it, feel uncomfortable, but yet need to face them. After all, they’re all your friend.

We’re all like that.
So easy to judge, so easy to look only at the outward appearance.  Some of the nicest people on our mind aren’t always like that in reality.  And for those that we thought are bad people, who really knows deep down inside their heart? We don’t know, but God knows.

Less judgment is good. Nobody likes being judged. It’s only God who knows what’s inside one’s heart. (-fon-)

But the Lord said to Samuel, “Do not consider his appearance or his height, for I have rejected him. The Lord does not look at the things people look at. People look at the outward appearance, but the Lord looks at the heart.”

--- 1 Samuel 16:7

 

Tuhan Melihat Hati

 

Di sebuah reuni sekolah.

Banyak orang akan menilai engkau adalah orang yang sama, biarpun sudah 15 tahun berlalu. Mungkin kamu tidak suka, merasa tidak nyaman, tetapi harus menghadapinya. Bagaimana pun mereka adalah temanmu.

 

Kita semua seperti itu.

Begitu mudah untuk menghakimi, begitu mudah hanya melihat tampilan luaran belaka. Beberapa orang yang terbaik di kepala kita, bukan selalu demikian dalam kenyataannya. Begitu pun dengan orang-orang yang kita pikir orang yang jahat, dalam hatinya siapa yang tahu? Kita tak pernah tahu, tetapi Tuhan tahu.

 

Mengurangi penghakiman adalah baik. Tidak ada orang yang suka dihakimi.

Hanyalah Tuhan yang tahu isi hati seseorang. (-fon-)


Tetapi berfirmanlah TUHAN kepada Samuel: "Janganlah pandang parasnya atau perawakan yang tinggi, sebab Aku telah menolaknya. Bukan yang dilihat manusia yang dilihat Allah; manusia melihat apa yang di depan mata, tetapi TUHAN melihat hati.
--- 1 Samuel 16:7

No comments: