Sunday, August 19, 2012

TODAY, August 18-20 : Live in Peace


TODAY, August 18 - May God’s Peace be with Us

May God’s Peace be with Us

It’s easy to feel distracted in this world.
May things will lead us to worries, uncertainties, and fear.
But today, let’s pray that may God’s peace be with us always.
His peace that’s beyond understanding will give us enough strength to go on in this life.

May God’s peace be with us. Now and forever! (-fon-)

Finally, brothers and sisters, rejoice! Strive for full restoration, encourage one another, be of one mind, live in peace. And the God of love and peace will be with you.
--- 2 Corinthians 13:11

Semoga Damai Tuhan Beserta Kita

Mudah untuk merasa ‘kacau’ atau terganggu di dunia ini.
Banyak hal yang bisa membawa kita kepada kekuatiran, ketidakpastian, atau ketakutan.
Tetapi hari ini, marilah berdoa semoga damai Tuhan selalu beserta kita.
Damai-Nya yang tak pernah mampu terpikirkan (dimengerti manusia) akan memberikan kekuatan untuk melangkah dalam kehidupan ini.

Semoga damai Tuhan beserta kita. Sekarang dan selama-lamanya. (-fon-)

Akhirnya, saudara-saudaraku, bersukacitalah, usahakanlah dirimu supaya sempurna. Terimalah segala nasihatku! Sehati sepikirlah kamu, dan hiduplah dalam damai sejahtera; maka Allah, sumber kasih dan damai sejahtera akan menyertai kamu!
--- 2 Korintus 13:11

TODAY, August 19 – Live at Peace with Everyone

Live at Peace with Everyone

It was a one fine Sunday morning.
As I was inside a bus to go to church for Sunday’s mass, I saw some muslim friends who was on their way to the mosque.
Yes, it’s the Aidilfitri day! I’m just so happy that we can go to our praying places with peaceful hearts.
In addition to that, one more interesting thing is that the church that I usually attend is next to the Hindu temple. Such an interesting mixture here!

It’s just a blessing, if we can go to our praying place with peaceful heart. Suddenly, I remembered that in the US, even our Sikh friends couldn’t pray peacefully at their temple. A gun-shooting had crashed the peace in there.

Let’s try to live at peace with everyone. After all we’re all God’s creation. Let’s respect our difference and do our best to spread His love to this world. (-fon-)

If it is possible, as far as it depends on you, live at peace with everyone.
--- Romans 12:18

Hidul dalam Perdamaian dengan Semua Orang

Hari minggu yang indah.
Ketika saya sedang berada di bus ketika hendak pergi ke misa Minggu, saya melihat beberapa rekan muslim yang sedang menuju ke mesjid.
Ya, hari itu adalah Hari Idul Fitri! Saya sungguh berbahagia ketika kita bisa pergi ke tempat ibadah kita dengan hati yang damai.
Sebagai tambahannya, satu hal yang juga menarik adalah, gereja yang sering saya datangi bersebelahan dengan kuil Hindu. Perpaduan yang sungguh menarik di sini!

Sungguh merupakan suatu anugerah, jika kita bisa beribadat dengan hati yang damai. Tiba-tiba saya teringat di Amerika Serikat, bahkan sahabat-sahabat kita dari Suku Sikh tidak bisa berdoa dengan damai di kuil mereka. Penembakan yang terjadi sudah membuyarkan kedamaian di sana.

Marilah berusaha hidup damai dengan siapa pun. Kita adalah sama-sama ciptaan-Nya. Mari hargai perbedaan kita dan berupaya yang terbaik menyebarkan kasih-Nya di dunia ini. (-fon-)

Sedapat-dapatnya, kalau hal itu bergantung padamu, hiduplah dalam perdamaian dengan semua orang!
--- Roma 12:18

TODAY, August 20 – Live in Peace and Be Holy

Live in Peace and Be Holy

What’s your reaction when you read an article about this:  a 28 year old female teacher in the US had slept with five of her students around the age of 18? Some of us will be stunned, some other will feel it’s normal, some other will think that it’s none of our business.

Today’s verse reminds us that we need to live in peace and be holy. Whatever our callings are, let’s try our best to stay in holiness. By doing that we’re defending our faith and integrity as Christians. Let the world see the difference because we’re God’s disciples. (-fon-)

Make every effort to live in peace with everyone and to be holy; without holiness no one will see the Lord.
--- Hebrews 12:14

Hidup dalam Perdamaian dan Tetaplah Kudus

Apa reaksi Anda ketika Anda membaca artikel ini: seorang guru perempuan berusia 28 tahun di Amerika Serikat ‘tidur’ dengan lima muridnya yang berusia sekitar 18 tahun? Beberapa dari kita akan terperangah, beberapa lainnya akan merasa itu hal yang biasa, beberapa orang lainnya akan merasa itu bukanlah urusan kita.

Ayat Alkitab hari ini mengingatkan kita bahwa kita hendaknya hidup dalam perdamaian dan tetap hidup kudus. Apa pun panggilan kita, hendaknya kita menjaga kekudusan. Dengan melakukan hal itu, kita mempertahankan iman dan integritas kita sebagai umat Kristiani. Biarlah dunia melihat perbedaan itu karena kita adalah pengikut-Nya. (-fon-)

Berusahalah hidup damai dengan semua orang dan kejarlah kekudusan, sebab tanpa kekudusan tidak seorangpun akan melihat Tuhan.
--- Ibrani 12: 14

No comments: