Tuesday, August 21, 2012

TODAY, August 22 – Pray for Each Other


Pray for Each Other

Our days aren’t always problems-free, some of our friends are struggling with their problems too.

Anne is in the hospital due to her hepatitis problem. Mike is mourning over his dad’s death. Sri is sad because she failed her exam. Justin’s business has just gone bankrupt. And so on.

That’s why it is so important to pray for each other. In prayer community, ministry, or just with our trusted best friends. There are days that we can’t even pray. Those are days when things happen unexpectedly bad and we don’t really know what we should do. We need to stay focus to the Lord, but we’re too depressed. We need our friends to pray for us, while we’re slowly getting back on track to pray again and getting close to the Lord.

Let’s come out from our selfishness. Many friends, many people need prayers. Let’s pray for each other. May God hear our prayers… But we can’t force whatever we want to the Lord.
Let His will be done. May we have the courage to accept different things that go far from our original plan.  Amen. (-fon-)

Therefore confess your sins to each other and pray for each other so that you may be healed. The prayer of a righteous person is powerful and effective.
--- James 5:16

Mendoakan Satu Sama Lain

Hari-hari yang kita jalani tidaklah selalu bebas dari masalah, beberapa teman kita pun tengah bergumul dengan masalah mereka masing-masing.

Anne sedang berada di rumah sakit karena masalah hepatitisnya. Mike sedang berduka karena meninggalnya ayahnya. Sri sedih karena dia gagal di ujiannya. Bisnis Justin baru saja bangkrut. Dan seterusnya.

Maka dari itu, agaknya mendoakan satu sama lain adalah penting. Dalam komunitas doa, pelayanan, atau hanya dengan sahabat-sahabat kepercayaan kita. Ada hari-hari di mana kita tak mampu berdoa. Itu adalah hari di mana hal-hal buruk terjadi di luar perkiraan dan kita sungguh tak tahu apa yang harus dilakukan. Kita seharusnya berfokus kepada Tuhan, tetapi kita terlalu tertekan. Kita membutuhkan sahabat-sahabat untuk mendoakan kita, sampai kita sendiri menjadi kuat untuk berdoa dan dekat kembali kepada Tuhan.

Marilah keluar dari mengutamakan kepentingan diri sendiri. Begitu banyak orang membutuhkan doa. Marilah saling mendoakan. Semoga Tuhan mendengarkan doa-doa kita. Tetapi, janganlah memaksakan keinginan kita kepada-Nya.
Biarlah kehendak-Nya yang jadi. Semoga kita memiliki keberanian untuk menerima hal-hal yang jauh berbeda dari rencana pribadi kita. Amin.
(-fon-)

Sebab itu, hendaklah kalian saling mengakui kesalahan dan saling mendoakan, supaya kalian disembuhkan. Doa orang yang menuruti kemauan Allah, mempunyai kuasa yang besar.
--- Yakobus 5:16

No comments: