Tuesday, August 28, 2012

TODAY, August 29 – Run with Perseverance


Run with Perseverance

Let’s bring to Jesus all of your disappointments, wounds, failures, worries, and all the pressures in your life.
With eyes fixed on Him, we can certainly get through this life, completing the race that has been set for us by the Lord.
Entrust our lives to Him. (-fon-)

And let us run with perseverance the race marked out for us,  fixing our eyes on Jesus, the pioneer and perfecter of faith. For the joy set before him he endured the cross, scorning its shame, and sat down at the right hand of the throne of God. Consider him who endured such opposition from sinners, so that you will not grow weary and lose heart.

--- Hebrews 12:1a-3

 

Berlomba dengan Tekun

 

Bawalah kepada Yesus segala kecewamu, lukamu, kegagalanmu, resahmu, dan semua tekanan di hidupmu.

Dengan mata yang tertuju kepada-Nya, kita pasti bisa menjalani kehidupan ini, menyelesaikan pertandingan yang sudah ditentukan-Nya bagi kita.

Percayakan hidup kita hanya kepada-Nya. (-fon-)

 

berlomba dengan tekun dalam perlombaan yang diwajibkan bagi kita. Marilah kita melakukannya dengan mata yang tertuju kepada Yesus, yang memimpin kita dalam iman, dan yang membawa iman kita itu kepada kesempurnaan, yang dengan mengabaikan kehinaan tekun memikul salib ganti sukacita yang disediakan bagi Dia, yang sekarang duduk di sebelah kanan takhta Allah. Ingatlah selalu akan Dia, yang tekun menanggung bantahan yang sehebat itu terhadap diri-Nya dari pihak orang-orang berdosa, supaya jangan kamu menjadi lemah dan putus asa.
--- Ibrani 12:1a-3

No comments: