Sunday, August 5, 2012

TODAY, August 05 – Rejoice in the Lord


Rejoice in the Lord

It’s not about a luxurious holiday. It’s not about what car that we’re driving, which school that our children are going, and also not about what position that we’re holding.

Happiness can be found in simplicity. Just as simple as carrying your baby home after a tiring day. It’s just as simple as spending time with your loved ones by watching TV, having some good chat, accompanied with a cup of coffee or tea.

Happiness is the contentment of our life in the Lord. As long as we rejoice in the Lord, we’ll find it possible to stay thankful even in the simplicity. (-fon-)

yet I will rejoice in the Lord,
    I will be joyful in God my Savior.
--- 1 Chronicles 16:10

Bersuka di dalam Tuhan

Bukan melulu harus liburan yang mewah. Bukan pula mengenai mobil apa yang kita kendarai, bukan pula mengenai sekolah mana yang anak kita masuki, juga bukan mengenai posisi apa yang sedang kita genggam saat ini.

Kebahagiaan dapat ditemukan dalam kesederhanaan. Sesederhana jika Anda menggendong anak Anda di rumah seusai hari yang melelahkan. Sesederhana jika kita menghabiskan waktu bersama-sama orang tercinta sambil menonton TV, ngobrol bersama, ditemani secangkir kopi atau teh.

Kebahagiaan adalah kepenuhan dalam hidup kita di dalam Tuhan. Selama kita bersukacita di dalam Dia, kita akan menemukan bahwa selalu mungkin untuk bersyukur bahkan dalam kesederhanaan. (-fon-)

Bermegahlah di dalam nama-Nya yang kudus, biarlah bersukahati orang-orang yang mencari TUHAN!
--- 1 Tawarikh 16:10

No comments: