Monday, May 20, 2013

TODAY, May 21 – Watch Out for False Prophets


Watch Out for False Prophets

In this modern era, with the more modern technique in every way- including in spiritual area-more people are becoming false prophets. Those who seems like a prophet-full of Christ’s love but in the end only to gain profit for themselves.
Really, to be a Christ’s disciple at this moment need to be smart as well, without lacking any love or kindness in our hearts.

Hopefully, we won’t be influenced by these false prophets.
Let’s ask for His guidance, His Wisdom in meeting all the people, especially those who make use of spiritual/religious things to cheat on others. (-fon-)


 “Watch out for false prophets. They come to you in sheep’s clothing, but inwardly they are ferocious wolves…
--- Matthew 7:15

Waspadalah Terhadap Nabi-Nabi Palsu

Zaman yang makin modern- diiringi dengan teknik yang makin ‘lihai’ dalam segala bidang-termasuk di bidang spiritual. Makin banyak pula mereka yang berlagak sebagai nabi-nabi yang seolah datang untuk menyebarkan kasih Kristus padahal lebih kepada keuntungan mereka pribadi.
Sungguh, menjadi pemeluk Kristiani di zaman sekarang ini, juga dituntut untuk cerdik… Tanpa mengurangi ketulusan di hati kita…

Semoga kita pun tidak terpengaruh nabi-nabi palsu ini. Selalu memohon kebijaksanaan dari-Nya dalam berhadapan dengan semua orang, khususnya mereka yang memanfaatkan bidang kerohanian untuk menipu. (-fon-)

"Waspadalah terhadap nabi-nabi palsu  yang datang kepadamu dengan menyamar seperti domba, tetapi sesungguhnya mereka adalah serigala yang buas…
--- Matius 7:15

No comments: