Thursday, May 16, 2013

TODAY, May 17 – Love is not Easily Angered


Love is not Easily Angered

Two days ago, Odri-our daughter recited these verses together with some movements. She told me that her school teacher taught her so:

Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud.It does not dishonor others, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs.
--- 1 Corinthians 13:4-5

I was smiling happily, while at the same time being reminded once again that I sometimes act really far from the act of love. Sometimes I get angry easily and tend to keep records of other’s faults.

Today onwards, let’s try to be better in loving others. Together we try to be better. To open our hearts for God’s love so that His love fills our heart and enable us to love others as well as ourselves in a better way. (-fon-)

Kasih itu Tidak Pemarah

Dua hari yang lalu, Odri-anak kami mengucapkan ayat-ayat ini disertai gerakan. Menurutnya, Bu Guru di sekolah mengajarkannya demikian:

Kasih itu sabar ;  kasih itu murah hati; ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong.  13:5 Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah  dan tidak menyimpan kesalahan  orang lain.
--- 1 Korintus 13:4-5

Saya tersenyum bahagia. Sekaligus sekali lagi diingatkan bahwa terkadang saya sendiri jauh dari tindakan kasih. Terkadang saya menjadi cepat marah dan cenderung menyimpan kesalahan orang lain.

Hari ini mari belajar lebih baik dalam hal kasih. Bersama-sama kita membenahi diri. Membuka hati untuk kasih Tuhan agar masuk ke dalam hati kita dan memampukan kita mengasihi sesama dan diri sendiri dengan lebih baik lagi. (-fon-)

No comments: