Tuesday, November 27, 2012

TODAY, November 27 – He Gives Strength to the Weary



He Gives Strength to the Weary

The last few months have been quite a tiring ones for me. It’s been approximately 3-4 months, I’ve been lacking of sleep. Sometimes, it’s hard for me to concentrate, more than that it’s not easy for me to write consistently every day. But, I know that God will give enough strength to the weary and increase the power of the weak.

I hold on to the Lord and always try to give my very best from my limitations. I believe that He will always have ways to stay near to us, as long as we welcome Him with an open heart.

Even in our weariness, hopefully it won’t block us to give our best for His Glory. (-fon-)

Do you not know?
    Have you not heard?
The Lord is the everlasting
God,
    the Creator of the ends of the earth.
He will not grow tired or weary,
    and his understanding no one can fathom.
He gives strength
to the weary
    and increases the power of the weak.
--- Isaiah 40:28-29


Dia Memberi Kekuatan Kepada Yang Lelah

Beberapa bulan terakhir merupakan bulan yang cukup melelahkan bagi saya pribadi. Saya sudah kurang tidur selama kurang-lebih 3-4 bulan. Terkadang, sulit bagi saya untuk berkonsentrasi, apalagi untuk terus menulis secara konsisten setiap harinya. Tetapi, saya sadari bahwa Tuhan akan selalu memberi kekuatan kepada yang lelah dan menambah semangat kepada yang tiada berdaya.

Hanya kepada-Nya saya berpegang dan terus berupaya memberikan yang terbaik dari keterbatasan saya. Saya percaya bahwa Dia selalu punya cara untuk mendekat kepada kita, asal kita pun menyambut dengan hati yang terbuka kepada-Nya.

Dalam kelelahan kita, semoga itu tidak menghalangi kita untuk memberikan yang terbaik bagi kemuliaan-Nya. (-fon-)

Tidakkah kautahu, dan tidakkah kaudengar?  TUHAN ialah Allah kekal  yang menciptakan  bumi  dari ujung ke ujung; Ia tidak menjadi lelah dan tidak menjadi lesu,  tidak terduga  pengertian-Nya. Dia memberi kekuatan  kepada yang lelah  dan menambah semangat kepada yang tiada berdaya.
--- Yesaya 40:28-29


No comments: