Tuesday, November 20, 2012

TODAY, November 21 – Wait Patiently for the Lord


Wait Patiently for the Lord

Waiting patiently is not like waiting for the bus to come, the rain to stop, or the sun to rise.  It is an active waiting in which we live the present moment to the full in order to find there the signs of the One we are waiting for.

The word patience comes from the Latin verb patior which means "to suffer."  Waiting patiently is suffering through the present moment, tasting it to the full, and letting the seeds that are sown in the ground on which we stand grow into strong plants.  Waiting patiently always means paying attention to what is happening right before our eyes and seeing there the first rays of God's glorious coming. (Henry Nouwen’s article: Waiting Patiently)

Such a wonderful article from Nouwen. I found that it’s quite an eye-opener.
If currently we’re experiencing the difficult time in waiting patiently, let’s ask the Lord to pour His Love on us… So, we can move on and carry on in this life with faith in Him while waiting actively for His Plans in our life. (-fon-)

I waited patiently for the Lord;
    he turned to me and heard my cry.
--- Psalm 40:1

Menanti-nantikan Tuhan dengan Sabar

Menunggu dengan sabar tidaklah sama seperti menunggu datangnya bus, menunggu hujan berhenti, atau matahari bersinar. Menunggu dengan sabar adalah suatu penantian yang aktif di mana kita hidup pada masa kini dalam kepenuhannya dalam rangka untuk menemukan tanda-tanda dari Dia yang kita nantikan.

Kata ‘kesabaran’ berasal dari bahasa Latin ‘patior’ yang berarti ‘menderita’. Menunggu dengan sabar adalah penderitaan dalam melalui masa kini, merasakannya sepenuh-penuhnya, dan membiarkan benih yang kita tanam di tanah tempat kita berpijak untuk bertumbuh menjadi tanaman yang kuat. Menunggu dengan sabar selalu berarti menaruh perhatian pada apa yang terjadi di depan mata kita dan melihat di sana cahaya kemuliaan Allah yang akan datang. (Artikel Henry Nouwen: Waiting Patiently).

Sungguh sebuah artikel yang menarik dari Nouwen. Saya kira tulisan itu cukup membukakan mata. Jika saat ini kita tengah mengalami masa-masa penantian yang tidak mudah, marilah memohon kepada Tuhan untuk mencurahkan kasih-Nya kepada kita… Sehingga, kita bisa berjalan dan melangkah dalam hidup ini dalam iman kepada-Nya sambil terus menanti secara aktif rencana-Nya dalam hidup kita. (-fon-)

Aku sangat menanti-nantikan TUHAN; lalu Ia menjenguk kepadaku dan mendengar teriakku minta tolong.
--- Mazmur 40:1

No comments: