Sunday, November 11, 2012

TODAY, November 11 – Let God Comfort Us


Let God Comfort Us

Too many expectations, not being realistic, will lead us into depression and frustration.
It's true that we need hope and dream in this life. But the lack of ability in accepting reality will lead us to a stressful time. 

It's always good to have dreams, really fight for them and surrender them to the Lord. God knows what is better for us, moreover He knows the best for us. Don't let one, two or three failures made us stop in giving our best.
Let God be our guide.
Let God comfort us in our stressful time and believe in Him once again.
And last but not least, here's a prayer for today. Hope this will be a surrender prayer for all of us who is currently experiencing a hard time .

Lord, I've been so frustrated and depressed. I know I've been focusing on the problem and not on you and the hope and comfort you offer. Help me to refocus on you and receive the comfort that only you can give.
Amen (source: Living Free Every Day )

"Praise be to the God and Father of our Lord Jesus Christ, the Father of compassion and the God of all comfort, who comforts us in all our trouble, so that we can comfort those in any trouble with the comfort we ourselves have received from God." ( 2 Corinthians 1:3-4 )

Biarlah Tuhan Menghibur Kita

Terlalu banyak pengharapan (juga keinginan) yang kurang realistis akan membawa kita menuju depresi dan frustrasi.
Benar adanya kita butuh harapan dan impian dalam hidup ini. Tetapi, ketidakmampuan untuk menerima kenyataan akan membawa kita ke masa-masa yang membuat kita tertekan.

Tentunya baik memiliki impian, sungguh berjuang untuk itu dan mempersembahkannya kepada Tuhan. Tuhan tahu yang lebih baik bagi kita, terlebih lagi Dia tahu yang terbaik bagi kita.
Jangan biarkan satu, dua atau tiga kegagalan membuat kita berhenti untuk memberikan yang terbaik.
Biarlah Tuhan yang menjadi pembimbing kita. Biarlah Tuhan sendiri yang memberikan penghiburan bagi kita di masa-masa sulit dan membuat kita percaya kepada-Nya sekali lagi.
Dan terakhir, inilah doa  kita untuk hari ini. Semoga ini bisa menjadi doa penyerahan bagi setiap kita yang tengah mengalami masa-masa yang berat.

Tuhan, saya sungguh tengah frustrasi dan tertekan. Saya tahu saya terlalu memusatkan diri pada permasalahannya dan bukan kepada-Mu –harapan dan penghiburan yang Kautawarkan. Tolong aku untuk kembali fokus kepada-Mu dan menerima penghiburan yang hanya bisa didapat dari-Mu.
Amin. (Sumber: Living Free Everyday.)

Terpujilah Allah, Bapa Tuhan kita Yesus Kristus, Bapa yang penuh belas kasihan dan Allah sumber segala penghiburan, yang menghibur kami dalam segala penderitaan kami, sehingga kami sanggup menghibur mereka, yang berada dalam bermacam-macam penderitaan dengan penghiburan yang kami terima sendiri dari Allah.
--- 2 Korintus 1:3-4

No comments: