Sunday, November 25, 2012

TODAY, November 24-26: Colossians 3:12-14


Clothe Ourselves with Compassion

As God’s disciples, everyday is a new chance to learn a better attitude towards this life. Today, we can clothe ourselves more and more with compassion, kindness, humility, gentleness, and patience. This is not an instant process, but in faith we believe that if we have the will to change, we can do it with God’s guidance. (-fon-)

Therefore, as God’s chosen people, holy and dearly loved, clothe yourselves with compassion, kindness, humility, gentleness and patience.
--- Colossians 3:12

Kenakanlah Belas Kasihan

Sebagai pengikut-pengikut-Nya, setiap hari adalah kesempatan baru untuk belajar memperbaiki sikap kita dalam hidup ini. Hari ini, semoga kita mau belajar untuk lebih berbelas kasih, dipenuhi kemurahan, kerendahan hati, kelemah-lembutan, dan kesabaran. Tentu saja, ini bukanlah proses instan, tetapi dalam iman kita percaya bahwa jika kita berkeinginan untuk berubah, kita pasti dimampukan melalui bimbingan-Nya. (-fon-)

Karena itu, sebagai orang-orang pilihan Allah yang dikuduskan dan dikasihi-Nya, kenakanlah  belas kasihan, kemurahan, kerendahan hati,  kelemahlembutan dan kesabaran.
 --- Kolose 3:12

Bear with Each Other

Have you experienced this in your life? In the morning, you wake up with a strong-will to be more patient today, only to find that the whole day there are so many things that trigger your patience?
I’ve been through that and I felt that I almost give up.
Patience isn’t only a beautiful word but sometimes it’s really hard to do so.

In forgiveness, it’s almost the same. If somebody who has hurt us so deeply suddenly appears in front of us, will we be able to stay friendly and keep on smiling? The answer is: we’re not sure, most likely, we can’t do that.

I’m sure each of us has our own struggle in dealing with patience and forgiveness. May we remember that we’re not perfect, there’s a possibility that we’ll make mistakes.

May today we become someone who’s willing to be more patient and forgiving, while surrendering all the disappointments and hatred inside our heart to the Lord. He’s able to heal more than what we could think of. As long as we want to open our heart and let His love flow inside and fill every part of it. (-fon-)

Bear with each other and forgive one another if any of you has a grievance against someone. Forgive as the Lord forgave you.
--- --- Colossians 3:13


Sabarlah Terhadap yang Lain

Pernahkah terjadi dalam hidup Anda, ketika pagi hari diniati dengan memulai hari dengan sabar, ternyata sepanjang hari begitu banyak ujian terhadap kesabaran itu sendiri?
Saya pernah. Dan rasanya hampir-hampir mau menyerah.
Ternyata sabar itu tak seindah ucapan di bibir, terkadang malah begitu sulit untuk dilaksanakan.

Begitu pun dengan pengampunan. Jika seseorang yang begitu melukai hati kita mendadak muncul di hadapan kita, akankah kita mampu bersikap ramah dan tersenyum? Belum tentu… Kemungkinan besar, kita tak bisa melakukannya.

Saya yakin, setiap dari kita punya perjuangan sendiri-sendiri berhadapan dengan kesabaran dan pengampunan. Semoga kita pun ingat, bahwa kita pun tidak sempurna, sehingga ada kemungkinan kita pun bisa berbuat salah.

Semoga hari ini kita berniat untuk menjadi pribadi yang lebih sabar dan mau mengampuni, sambil menyerahkan seluruh kekecewaan dan sakit hati yang pernah kita alami kepada Tuhan. Tuhan mampu menyembuhkan semuanya, jauh melebihi pikiran kita. Asal kita mau membuka hati dan membiarkan kasih-Nya mengalir memenuhi seluruh bagian hati. (-fon-)

Sabarlah kamu seorang  terhadap yang lain, dan ampunilah seorang akan yang lain apabila yang seorang menaruh dendam terhadap yang lain, sama seperti Tuhan telah mengampuni kamu,  kamu perbuat jugalah demikian
--- Kolose 3:13


Put on Love

Put on love in every word
Put on love in every action
Put on love in every thought
Let love binds together in perfection
In words, actions, and thoughts…
May God bless this good will…
Amen. (-fon-)

And over all these virtues put on love, which binds them all together in perfect unity
--- Colossians 3:14

Kenakanlah Kasih

Kenakanlah kasih dalam setiap perkataan
Kenakanlah kasih dalam setiap perbuatan
Kenakanlah kasih di dalam pikiran
Biarkanlah kasih yang menyempurnakan…
Mari belajar setiap hari untuk melaksanakan kasih…
Dalam pikiran, perkataan, dan perbuatan…
Semoga Tuhan memberkati niat baik ini…
Amin. (-fon-)

Dan di atas semuanya itu: kenakanlah kasih, sebagai pengikat yang mempersatukan  dan menyempurnakan.
--- Kolose 3:14

No comments: