Wednesday, November 21, 2012

TODAY, November 22 –Enriched in Every Way


Enriched in Every Way

If we realize that everything that we have is actually God’s given, we’ll become humble people. Because we know that, without Him we’re nothing, we’re nobody…

Moreover, if we follow Him with all our heart… We’ll see that God will equip us along the journey of life. He will give us any tools needed to finish this race of life. So, if currently we can’t do quite a number of things, as long as we’re willing to learn with an open heart to the Lord, He’ll always find a way to give us the new knowledge.

It’s our task to give our best, open our heart as wide as we could, and let God do what He wants to do with us. May we have the obedience to follow His Ways with all our heart. (-fon-)

I always thank my God for you because of his grace given you in Christ Jesus. For in him you have been enriched in every way—with all kinds of speech and with all knowledge God thus confirming our testimony about Christ among you. Therefore you do not lack any spiritual gift as you eagerly wait for our Lord Jesus Christ to be revealed.
--- 1 Corinthians 1:4-7

Diperkaya dalam Segala Hal

Jika kita sadari, segala yang kita miliki adalah karunia-Nya, kita akan menjadi pribadi-pribadi yang rendah hati. Karena kita tahu, tanpa Dia kita bukanlah siapa-siapa….
Terlebih lagi, jika kita mengikut-Nya dengan segenap hati. Kita pun akan melihat bahwa Tuhan akan melengkapi kita sepanjang perjalanan, Dia akan memberikan segala perlengkapan yang dianggap perlu dalam menyelesaikan pertandingan kehidupan kita. Sehingga bila saat ini, kita belum bisa beberapa hal, selama kita ingin belajar dan hati kita terbuka pada-Nya, Dia selalu punya cara untuk memberikan pengetahuan yang baru kepada kita.

Tugas kita hanyalah memberikan yang terbaik, membuka hati selebar-lebarnya agar Tuhan berkarya dalam hidup kita. Semoga kita memiliki kepatuhan untuk selalu mengikut jalan-Nya sepenuh hati kita. (-fon-)

Aku senantiasa mengucap syukur kepada Allahku karena kamu  atas kasih karunia Allah yang dianugerahkan-Nya kepada kamu dalam Kristus Yesus. Sebab di dalam Dia kamu telah menjadi kaya  dalam segala hal: dalam segala macam perkataan dan segala macam pengetahuan, sesuai dengan kesaksian  tentang Kristus, yang telah diteguhkan di antara kamu. Demikianlah kamu tidak kekurangan dalam suatu karuniapun  sementara kamu menantikan penyataan Tuhan kita Yesus Kristus
--- 1 Korintus 1:4-7


No comments: