Thursday, November 1, 2012

TODAY, November 02 – Kindness


Kindness

Spread love everywhere you go: First of all in your own house... let no one ever come to you without leaving better and happier. Be the living expression of God's kindness; kindness in your face, kindness in your eyes, kindness in your smile, kindness. (Mother Theresa of Calcutta)

Showing God’s kindness in this world, of course it’s not an easy task!
How can I show kindness to the people who have been talking about me behind my back? How can I show kindness to the people who have been hurting me so deep?

In our mind it’s almost impossible to do so, but with the grace of the Lord, may He enable us to forgive and be kind. Kindness in our face, in our eyes, in our smile. Kindness! (-fon-)

Therefore, as God’s chosen people, holy and dearly loved, clothe yourselves with compassion, kindness, humility, gentleness and patience.
--- Kolose 3:12

Kemurahan

Sebarkanlah kasih ke mana pun engkau pergi: pertama-tama di rumahmu sendiri… jangan pernah seseorang datang padamu tanpa mereka menjadi lebih baik dan lebih bahagia ketika mereka pergi. Jadilah ekspresi yang hidup dari kemurahan Allah: murah hati di wajahmu, di matamu, di senyummu, murah hati. (Mother Teresa dari Kalkuta).

Menunjukkan kemurahan Tuhan di dunia ini, sungguh bukan perkara gampang! Bagaimana saya bisa menunjukkan kemurahan hati pada orang-orang yang mempergunjingkan saya di belakang saya? Bagaimana saya bisa bermurah hati pada mereka yang sudah begitu dalam melukai hati saya?

Di dalam pikiran kita, agaknya hampir mustahil untuk melakukannya, tetapi dengan rahmat Tuhan, semoga Dia memampukan kita untuk mengampuni dan murah hati. Semoga itu terpancar di wajah, mata, dan dalam senyum kita. Kemurahan hati! (-fon-)

Karena itu, sebagai orang-orang pilihan Allah yang dikuduskan dan dikasihi-Nya, kenakanlah belas kasihan, kemurahan, kerendahan hati, kelemahlembutan dan kesabaran.
--- Kolose 3:12

No comments: