Wednesday, December 21, 2011

TOTD, December 22 – Nothing is Impossible for God

Nothing is Impossible for God

Reflecting the book of Luke, especially chapter 1, we might found that Mary had this question when the Angel came to visit her, “How can this happen?” Well, many times in our life, we might need to face some difficulties or problems. In those periods of time, we might question God’s ability to help us getting through them.

Let’s remember that even Mary might have the question but yet she finally knew the answer that nothing is impossible for God. If He wants to, if it’s according to His Will and Plans, He will guide us to achieve it. Keep the faith, with passion to do our best for the Lord and keep dreaming. Our thoughts might limit God, but He’s amazing. He’s more than our thoughts. Nothing is impossible for Him. (-fon-)

Nothing is impossible for God!
--- Luke 1:37

Bagi Allah Tiada yang Mustahil

Merefleksikan kitab Lukas, terutama bab 1, dapat kita temukan bahwa Bunda Maria memiliki pertanyaan ini ketika Malaikat mengunjunginya, “ Bagaimana mungkin ini bisa terjadi?” Mungkin, banyak kali dalam kehidupan kita, kita harus menghadapi kesulitan atau permasalahan. Di masa-masa itu, kita mungkin mempertanyakan kemampuan Tuhan untuk membantu kita melewati itu semua.

Mari kita ingat bahwa bahkan Bunda Maria pun pernah menanyakannya tetapi kemudian Bunda mendapatkan jawabannya bahwa bagi Tuhan tiada yang mustahil. Jika Dia mau, jika ini sesuai dengan kehendak dan rencana-Nya, Dia akan membimbing kita untuk mencapainya. Teguhlah di dalam iman, dengan antusiasme untuk melakukan yang terbaik bagi-Nya dan teruslah bermimpi. Pikiran kita mungkin membatasi Tuhan, tetapi Dia sungguh menakjubkan. Dia melebihi pikiran kita. Tiada yang mustahil bagi-Nya. (-fon-)


Sebab bagi Allah tidak ada yang mustahil
--- Lukas 1:37

No comments: