Friday, December 30, 2011

TOTD, 31 December – Hope is Now Here

Hope is Now Here

At the very end of the year 2011, I’d like to thank God for His faithfulness all through the year. And keep the faith that His faithfulness will stay the same in everyday of our life in the year of 2012. Even more, all through our life.

A very interesting quote that I’ve heard recently, that there’s a twist in these words.

HOPE IS NOWHERE. For those with negative perspective will see this as the end of the world. But actually, we can cut it differently and see an amazing result.

HOPE IS NOW HERE. Yes, there’s hope even we’re in hopeless situation. Put our hope in the Lord. From Him comes all the hope and love.

Happy New Year! Hoping that it will be a full of hope year ahead. Amen.

(-fon-)

Yes, my soul, find rest in God;
my hope comes from him.

--- Psalm 62:5

Harapan Ada di Sini

Di penghujung tahun 2011 ini, perkenankanlah saya berterima kasih kepada Tuhan atas kesetiaan-Nya sepanjang tahun. Dan percaya dalam iman bahwa kesetiaan-Nya akan tetap sama di setiap hari kehidupan kita di tahun 2012 mendatang. Bahkan, di sepanjang usia kita.

Sebuah pepatah yang cukup menarik, saya dengar belakangan ini. Ada perputaran dengan pemenggalan kata berikut ini.

HOPE IS NOWHERE (Tiada harapan). Bagi mereka yang berperspektif negatif akan melihatnya sebagai akhir dunia. Tetapi, kita bisa memenggal kata tersebut dengan cara berbeda dan melihat hasil yang luar biasa.

HOPE IS NOW HERE (Harapan ada di sini). Ya, tetap ada harapan walaupun kita sedang putus asa. Letakkanlah pengharapan kita di dalam-Nya. Dari-Nyalah sumber segala harapan dan kasih. Selamat tahun baru! Semoga tahun depan menjadi tahun yang penuh harapan bagi kita semua. Amin.

(-fon-)

Hanya pada Allah saja kiranya aku tenang, sebab dari pada-Nyalah harapanku.

--- Mazmur 62:5

No comments: