Monday, December 12, 2011

TOTD, December 12 – Clothe Ourselves with Compassion

Clothe Ourselves with Compassion

Maybe in previous time we can’t forgive people easily. We tend to hold grudges against the people who have hurt us deeply. But, by becoming Christ followers, we need to change ourselves. Even though it’s hard and need a long process, let’s go back to the basic- God’s love will enable us to do everything that we thought we can’t ever do.

Let’s try to be compassionate and be patient while treating the ones who have already hurt us. What difference will we make if we’re following Christ but still hate others? Let’s forgive one another as God has already done- forgive us every time we make mistakes. (-fon-)

Therefore, as God’s chosen people, holy and dearly loved, clothe yourselves with compassion, kindness, humility, gentleness and patience. Bear with each other and forgive one another if any of you has a grievance against someone. Forgive as the Lord forgave you.

--- Colossians 3:12-13

Kenakanlah Belas Kasihan

Mungkin di masa lalu kita tak bisa memaafkan orang lain dengan mudahnya. Kita cenderung memendam rasa benci kepada orang yang sudah melukai kita begitu dalam. Tetapi, dengan menjadi pengikut Kristus, kita perlu untuk mengubah diri kita. Walaupun sulit dan butuh proses yang panjang, marilah kembali kepada sumber sejati – Cinta Tuhan akan memampukan kita melakukan segala sesuatu yang kita pikir kita tak pernah sanggup lakukan.

Mari berusaha berbelas kasih dan penuh kesabaran terhadap yang sudah melukai kita. Apakah bedanya jika kita pengikut Kristus tetapi masih membenci sesama kita? Mari saling memaafkan sebagaimana Kristus sudah lakukan – mengampuni kita setiap kali kita berbuat salah. (-fon-)

Karena itu, sebagai orang-orang pilihan Allah yang dikuduskan dan dikasihi-Nya, kenakanlah belas kasihan, kemurahan, kerendahan hati, kelemahlembutan dan kesabaran. Sabarlah kamu seorang terhadap yang lain, dan ampunilah seorang akan yang lain apabila yang seorang menaruh dendam terhadap yang lain, sama seperti Tuhan telah mengampuni kamu, kamu perbuat jugalah demikian.

--- Kolose 3:12-13

No comments: