Friday, December 9, 2011

TOTD, 10 December 2011 – Being Faithful in All Things

Being Faithful in All Things

Many people want to become big, great, successful, but they don’t want to start from the small things. They want to be famous or rich without any hard work. As easy as snapping fingers, without effort and pray. The verses of the Bible today remind us to stay faithful in al things. Either big or small that He has already entrusted us with.

If today we’re stuck and struggling in career and life, there’s no other way than to stay faithful. If we’re currently on top of our success, just stay faithful. Because everything is God’s given blessings in our life. Our part is only stay faithful. In all things. (-fon-)

“Whoever can be trusted with very little can also be trusted with much, and whoever is dishonest with very little will also be dishonest with much.

--- Luke 16:10

Setia dalam Segara Perkara

Banyak orang yang ingin jadi besar, hebat, sukses tetapi tidak mau mulai dari hal kecil. Mereka ingin langsung terkenal atau kaya tanpa kerja keras. Semudah menjentikkan jari, tanpa perlu usaha dan doa. Ayat alkitab hari ini mengajarkan kita untuk setia dalam setiap perkara. Entah kecil, entah besar yang sudah diperkenankan-Nya pada kita.

Jika hari ini kita tengah tersendat-sendat dalam menjalani karier dan kehidupan, tak ada cara lain kecuali tetap setia. Jika kita sedang berada di puncak kesuksesan, tetaplah juga untuk setia. Karena itu semua hanyalah berkat dari Yang Kuasa. Bagian kita adalah tetap setia. Dalam segala perkara. (-fon-)

"Barangsiapa setia dalam perkara-perkara kecil, ia setia juga dalam perkara-perkara besar. Dan barangsiapa tidak benar dalam perkara-perkara kecil, ia tidak benar juga dalam perkara-perkara besar.

--- Lukas 16:10

No comments: