Wednesday, December 7, 2011

TOTD , 8 December 2011 – Stay Faithful

Stay Faithful

One day in the past, I had an ambition to become a famous writer. While at other time, I had the dream to publish a best-seller book which will be sold everywhere. That was in the past. Previous time.

While time passes by, I know that I myself am being purified by Him. There’s nothing wrong with those dreams. But, I don’t want my motivation to serve the Lord and others through my writings become something that’s not pure. The willingness to share and sincerity, hope they’ll be within me. I’m only His tool, His loving channel in this world. So, whether I’ll be famous or no. I’ll keep on writing. No matter my book will be a best-seller or no. I will not stop typing my hands on the computer keyboard. Only for His Glory.

I learn and choose to stay faithful, like what God has already shown us in our life. (-fon-)

Who is like you, LORD God Almighty?
You, LORD, are mighty, and your faithfulness surrounds you.

--- Psalm 89:8

Tetap Setia

Suatu ketika di masa lalu, saya pernah bercita-cita menjadi penulis terkenal. Sementara di kali lainnya, saya berniat menerbitkan buku ‘best-seller’ yang laku keras di mana-mana. Suatu ketika. Di masa lalu. Dulu.

Seiring berjalannya waktu, saya pribadi dimurnikan. Tidak ada yang salah dengan niatan-niatan itu semua. Tetapi, saya tidak mau motivasi saya untuk melayani-Nya dan sesama melalui tulisan menjadi sesuatu yang tidak murni. Ketulusan berbagi dan keikhlasan, semoga tetap ada di diri saya. Saya hanyalah alat-Nya, saluran kasih-Nya di dunia ini. Jadi, tidak peduli saya akan terkenal atau tidak. Saya akan tetap menulis. Tidak peduli buku saya laku keras atau tidak. Saya tidak akan berhenti mengetikkan kedua tangan saya di keyboard, hanya bagi kemuliaan-Nya.

Saya belajar dan memilih untuk setia, sebagaimana Tuhan telah begitu setia dalam kehidupan manusia. (-fon-)

Ya TUHAN, Allah semesta alam, siapakah seperti Engkau? Engkau kuat, ya TUHAN, dan kesetiaan-Mu ada di sekeliling-Mu.

--- Mazmur 89:8

No comments: