Thursday, December 15, 2011

TOTD, December 16 – Let Wisdom Fill Our Heart

Let Wisdom Fill Our Heart

It’s easy to complain about all the differences in this life. Comparing ourselves with others, sometimes will never get enough. We’re different. Let’s try to accept our difference wisely. Not making it as a friction. Because respecting one another –including our differences- is also a wise thing to do. Let’s stay in peace and harmony. Let the difference unite us in great tolerance, not drifting us apart. (-fon-)

Wisdom rests [silently] in the mind and heart of him who has understanding, but that which is in the inward part of [self-confident] fools is made known.

--- Proverbs 14:3

Biarlah Hikmat Memenuhi Hati Kita

Adalah mudah untuk mengeluhkan semua perbedaan dalam hidup ini. Membandingkan diri kita dengan orang lain, terkadang takkan pernah cukup. Kita memang berbeda. Marilah berusaha menerima perbedaan kita dengan bijaksana. Tidak menjadikannya sebagai hal yang memecah-belah. Karena menghargai satu sama lain-termasuk perbedaannya-adalah hal yang bijaksana. Mari tinggal dalam damai dan suasana harmonis. Semoga perbedaan itu kita sikapi dengan toleransi yang besar sehingga menyatukan kita, bukan malah memisahkan kita. (-fon-)

Hikmat tinggal di dalam hati orang yang berpengertian, tetapi tidak dikenal di dalam hati orang bebal.

--- Amsal 14:3

No comments: