Friday, December 2, 2011

TOTD, December 03 – “ I am with You.”

“ I am with You”

Two days ago, I met a friend who will move back soon to her country. She’s a kind-hearted Thai lady who’s been quite close with us within the last 6 months in Ho Chi Minh City. Felt quite sad of her sudden information on leaving us, she said one thing that I couldn’t agree more, “ Everywhere we go, God is with us.”

I stood in silence. As a great understanding came within. Yes, He said that many times. “ Do not fear. I’m with You.” And that means everywhere we go, He’ll be there for us. I thank You, Lord for Your faithfulness. (-fon-)

So do not fear, for I am with you;
do not be dismayed, for I am your God.
I will strengthen you and help you;
I will uphold you with my righteous right hand.

--- Isaiah 41:10

“ Aku Menyertaimu”

Dua hari yang lalu, saya bertemu dengan seorang sahabat yang segera akan kembali ke negaranya. Dia adalah seorang wanita asal Thailand yang baik hati, yang cukup dekat dengan keluarga kami dalam kurun waktu 6 bulan terakhir di Ho Chi Minh City. Merasa cukup sedih dengan pemberitahuannya yang cukup mendadak tentang kepindahannya, dia mengucapkan sesuatu yang tak bisa saya pungkiri kebenarannya, “ Ke mana pun kita pergi, Tuhan beserta kita.”

Saya yang tengah berdiri langsung terdiam. Sebuah pengertian besar merasuki relung hati. Ya, Dia telah mengatakannya berulang kali. “ Jangan takut. Aku besertammu.” Dan itu berarti, ke mana pun kita pergi, Dia akan selalu ada bagi kita. Aku berterima kasih atas kesetiaan-Mu, Tuhan. (-fon-)

janganlah takut, sebab Aku menyertai engkau, janganlah bimbang, sebab Aku ini Allahmu; Aku akan meneguhkan, bahkan akan menolong engkau; Aku akan memegang engkau dengan tangan kanan-Ku yang membawa kemenangan.

--- Yesaya 41:10

No comments: