Monday, December 19, 2011

TOTD, December 20 – A Time for Everything

A Time for Everything


If we’re so sad and gloomy today, just remember that there will be time when we’re going to be happy again. If today we’re not really successful yet, take the lessons from those experiences and there’ll be time when we reach success. We believe that everything will be beautiful in His time. We might not understand His Plans. He’s God, let’s put our faith in Him and He’ll give us nothing but the best. (-fon-)

There is a time for everything,
and a season for every activity under the heavens: He has made everything beautiful in its time. He has also set eternity in the human heart; yet no one can fathom what God has done from beginning to end.
--- Ecclesiastes 3:1, 11

Segala Sesuatu ada Waktunya

Jika hari ini kita sangat sedih dan murung, ingatlah bahwa akan ada waktunya saat kita akan bahagia lagi. Jika hari ini kita belum berhasil, ambillah pelajaran dari pengalaman tersebut dan akan ada waktunya bagi kita untuk meraih kesuksesan. Kita percaya bahwa segala sesuatu akan indah pada waktu-Nya. Kita mungkin takkan pernah mengerti rencana-Nya. Dialah Tuhan, marilah percaya dalam iman kepada-Ny dan Dia akan memberikan hanya yan terbaik bagi kita. (-fon-)

Untuk segala sesuatu ada masanya, untuk apapun di bawah langit ada waktunya. Ia membuat segala sesuatu indah pada waktunya, bahkan Ia memberikan kekekalan dalam hati mereka. Tetapi manusia tidak dapat menyelami pekerjaan yang dilakukan Allah dari awal sampai akhir.
--- Pengkhotbah 3: 1, 11

No comments: