Monday, December 5, 2011

TOTD, December 06 – Let’s Try to Stay Humble

Let’s Try to Stay Humble

It’s easy to stay humble when we have nothing. Every single thing, we treasure them much as a gift from the Lord. But what if we’re so blessed with many things? Financially blessed, successful career, wonderful friendship, gifted children, healthy, popular? Can we still stay humble and give thanks to the Lord for those wonderful gifts in our life? Maybe, it’s not that easy. There’s a possibility we tend to forget Him in good times. But, we’ll be the first one who knocks on His door when we’re having problems.

Today, let’s remember that we’re nothing without Him. All that we have, all that we are is actually a gift from the Lord. It’s by His kindness and blessing, we can experience all of those things. We thank You, Lord and teach us to stay humble. (-fon-)

For all those who exalt themselves will be humbled, and those who humble themselves will be exalted.

--- Luke 14:11

Marilah Berusaha untuk Rendah Hati

Agaknya mudah untuk tetap rendah hati ketika kita tidak punya apa-apa. Setiap hal yang kita miliki, kita hargai sungguh sebagai anugerah dari Yang Kuasa. Tetapi, apa yang terjadi jika kita sangat diberkati dengan banyak hal? Diberkati secara ekonomi, karier yang sukses, persahabatan yang menakjubkan, anak-anak yang berbakat, sehat, terkenal? Masihkah kita bisa tetap rendah hati dan berterima kasih kepada Tuhan atas seluruh anugerah dari Tuhan ke dalam hidup kita? Mungkin tidak mudah. Ada kemungkinan kita cepat lupa akan Dia saat segalanya menyenangkan. Tetapi, kita akan yang jadi pertama kali mengetuk pintu-Nya jika kita bermasalah.

Hari ini, mari kita ingat bahwa kita bukan siapa-siapa tanpa Dia. Semua yang kita miliki, apa adanya diri kita adalah anugerah dari Yang Kuasa. Hanyalah karena kebaikan-Nya dan berkat-Nya, kita sudah mengalami semua hal itu. Kami berterima kasih, Tuhan dan ajarilah kami untuk tetap rendah hati.

(-fon-)

Sebab barangsiapa meninggikan diri, ia akan direndahkan dan barangsiapa merendahkan diri, ia akan ditinggikan.

--- Lukas 14:11

No comments: