Monday, July 16, 2012

TOTD, July 15-17 : From Colossians 2


15 July

Hidden Treasures

The world might seek the worldly richness, the treasures.
But until we find Christ, our heart still feels the emptiness.
The hidden treasures of wisdom and knowledge
Will be found in the mystery of God, Christ Himself.
Let’s seek Him with all our heart. (-fon-)

My goal is that they may be encouraged in heart and united in love, so that they may have the full riches of complete understanding, in order that they may know the mystery of God, namely, Christ, in whom are hidden all the treasures of wisdom and knowledge.

--- Colossians 2 : 2-3

 

Harta yang Tersembunyi

 

Dunia biasanya akan mencari kekayaan dan harta duniawi.

Tetapi sampai kita menemukan Kristus, hati kita akan tetap merasakan kekosongan.

Harta hikmat dan pengetahuan

Dapat ditemukan dalam misteri Allah, yaitu Kristus sendiri.

Marilah mencari-Nya dengan segenap hati kita. (-fon-)

 

supaya hati mereka terhibur dan mereka bersatu dalam kasih, sehingga mereka memperoleh segala kekayaan dan keyakinan pengertian, dan mengenal rahasia Allah, yaitu Kristus, sebab di dalam Dialah tersembunyi segala harta hikmat dan pengetahuan.

--- Kolose 2:2-3

 

16 July

 

Live in Him

 

You’ve just had a bad day. Many things stir your anger. Maybe you’ve just had the worst failure in life. Those things are common in this life.

But what makes us different as a Christian is that we need to continue to live in Him. No matter what happens in our life. We need to stay in faith to the Lord and stay thankful.

We need to realize that even the worst thing which happens at this moment will pass anyway. And it’s good for us, for a better us in Christ.  Let’s continue to live in Him. Surrender our life to Him. (-fon-)

 

So then, just as you received Christ Jesus as Lord, continue to live your lives in him,  rooted and built up in him, strengthened in the faith as you were taught, and overflowing with thankfulness.

--- Colossians 2: 6-7

 

Hidup di Dalam Dia

 

Mungkin Anda tengah mengalami hari yang buruk. Banyak hal yang membangkitkan kemarahan Anda. Mungkin Anda baru mengalami kegagalan terburuk dalam hidup Anda. Hal-hal tersebut adalah sesuatu yang umum terjadi dalam hidup ini.

Tetapi apa yang membuat kita berbeda sebagai pengikut Kristus adalah hendaknya kita tetap hidup di dalam-Nya. Tak peduli apa pun yang terjadi dalam hidup kita. Kita hendaknya tetap beriman dan penuh syukur terhadap-Nya.

 

Kita hendaknya menyadari bahwa seburuk apa pun kejadian hari ini, nantinya akan berlalu juga. Kejadian ini adalah baik, untuk diri kita yang semakin baik di dalam Kristus. Marilah terus hidup di dalam-Nya. Berserah kepada-Nya.

(-fon-)

 

Kamu telah menerima Kristus Yesus, Tuhan kita. Karena itu hendaklah hidupmu tetap di dalam Dia. Hendaklah kamu berakar di dalam Dia dan dibangun di atas Dia, hendaklah kamu bertambah teguh dalam iman yang telah diajarkan kepadamu, dan hendaklah hatimu melimpah dengan syukur.

--- Kolose 2:6-7

 

17 July

 

Only in Christ

 

There’ll be time that we’re so worried about our future. And the thought of going to ask a fortune-teller becomes stronger and stronger. It seems that it’s the best idea, at least to make us peaceful.

 

The bible today reminds us to stay faithful to the Lord. Don’t follow other philosophy, but draw ourselves near to Him. Our future, our life is safe in His Hands. Let His time come and reveal what’s the best for us in this life. (-fon-)



See to it that no one takes you captive through hollow and deceptive philosophy, which depends on human tradition and the elemental spiritual forces of this world rather than on Christ.
--- Colossian 2:8

Hanya kepada Kristus

Akan ada saatnya ketika kita begitu khawatir akan masa depan kita. Dan pikiran untuk bertanya kepada peramal menjadi semakin kuat dan kuat. Sepertinya itu adalah ide yang terbaik, setidaknya membuat kita menjadi tenang.

Alkitab hari ini mengingatkan kita untuk tetap setia kepada Tuhan. Jangan mengikuti ajaran lain, tetapi mendekatlah hanya kepada-Nya. Masa depan kita, hidup kita aman di tangan-Nya. Biarlah waktu-Nya tiba dan menguak apa yang terbaik bagi kita di dalam hidup ini. (-fon-)

Hati-hatilah, supaya jangan ada yang menawan kamu dengan filsafatnya yang kosong dan palsu menurut ajaran turun-temurun dan roh-roh dunia, tetapi tidak menurut Kristus.
--- Kolose 2:8

No comments: