Monday, July 2, 2012

TOTD, July 03 – Christ-Centered Life


Christ-Centered Life

In a Bulletin of the Catholic Church of St. Ignatius Singapore, I got a wonderful writing of Fr. Philip Heng, S.J – the Paris Priest. He wrote about the Ignatian Spirituality – the spirituality of how St. Ignatius lived a discerning life of learning to find God in himself, others and all situation for His Greater Glory. Such spirituality is particularly important as we live a hectic life that is stressful and we often do not have the time to reflect on the quality of our daily living. Father Heng would like to challenge us to set aside more time for silence and solitude, so that we can see the direction and sense the purpose of our lives more clearly. Unconsciously, we are often distracted and drawn into what our secular world is chasing after: the 5C’s of career, condominium, credit card, car and cash. However, there is only one “C” that can assure us of a fulfilling life – live a “Christ-centered life.”

Couldn’t agree more! Let’s live a Christ-centered life. Even if the world might distract us with the focus of materialism, let’s try to live for Jesus. Let’s use all the possessions that we have to glorify His Name. (-fon-)

Do not conform to the pattern of this world, but be transformed by the renewing of your mind. Then you will be able to test and approve what God’s will is—his good, pleasing and perfect will.
--- Romans 12:2

Hidup yang Berpusat pada Kristus

Dalam bulletin Gereja Katolik Santo Ignatius Singapura, saya menemukan sebuah tulisan yang indah yang ditulis oleh Pastor Philip Heng, S.J – Sang Pastor Paroki. Dia menuliskan tentang spiritualitas Ignatius – spiritualitas bagaimana Santo Ignatius hidup bijaksana terutama dalam belajar menemukan Tuhan di dalam dirinya, sesama, dan setiap situasi untuk kemuliaan-Nya.  Spiritualitas semacam ini terutama menjadi penting karena kita berada di kehidupan yang sibuk yang sering mengakibatkan stress di mana kita tak pernah punya cukup waktu untuk merenungkan kualitas kehidupan kita sehari-harinya. Pastor Heng ingin menantang kita untuk menyediakan waktu-waktu hening, sehingga kita bisa melihat arahan dan tujuan hidup kita dengan lebih jelas. Tanpa sadar, kita sering terganggu dan bahkan tergoda apa yang dunia kejar yaitu 5 C (Career-Karir, Condominium – Apartemen mewah, Credit Card - Kartu Kredit,  Car -Mobil, dan  Cash - Uang). Namun demikian, hanya ada satu “C” yang bisa menjamin kepenuhan hidup – hiduplah dengan kehidupan yang berpusat pada Kristus (Christ-centered life).

Saya amat setuju. Mari kita hidup dalam kehidupan yang berpusat pada Kristus saja. Dunia tetap bisa menggoda kita agar berfokus pada hal-hal yang berbau materialisme, tetapi marilah kita hidup di dalam Yesus. Mari kita pergunakan semua milik titipan-Nya untuk memuliakan nama-Nya. (-fon-)



Janganlah kamu menjadi serupa dengan dunia ini, tetapi berubahlah oleh pembaharuan budimu, sehingga kamu dapat membedakan manakah kehendak Allah: apa yang baik, yang berkenan kepada Allah dan yang sempurna.
--- Roma 12:2

No comments: