Tuesday, July 31, 2012

TODAY, August 01 - Overflowing with Thankfulness


Overflowing with Thankfulness

The grass is always greener on the other side. All of us knew it, but yet we still do it.
Why other people seemed happier, richer, blessed? While my life is boring and full of problems?

If this was our attitude last time, let’s change it by improving bit by bit. As we have already received Christ Jesus as lord… We need to stay positive and full of thankfulness. We believe that whatever we have is God’s given and we need to stay thankful for that. What we see as other’s pastures are greener, sometimes it’s not true. Because we only see what we don’t have, rather than be content with what He has already given us.

Let today be the day to stay grateful. And let our heart be overflowing with thankfulness to the Lord. (-fon-)

So then, just as you received Christ Jesus as Lord, continue to live your lives in him,  rooted and built up in him, strengthened in the faith as you were taught, and overflowing with thankfulness.
--- Colossians 2:6-7

Melimpah dengan Syukur

Rumput tetangga selalu kelihatan lebih hijau. Kita tahu peribahasa ini, tetapi kita tetap saja melakukannya.
Mengapa hidup orang lain sepertinya lebih bahagia, lebih kaya, lebih diberkati? Sedangkan kehidupan saya begitu membosankan dan penuh masalah?

Jika ini adalah sikap kita di masa lalu, marilah mengubahnya sedikit demi sedikit. Ketika kita sudah menerima Yesus sebagai Tuhan… Hendaknya kita pun bersika positif dan penuh syukur. Kita percaya bahwa apa pun yang kita miliki adalah anugerah-Nya dan kita hendaknya bersyukur atas itu semua. Apa yang kila lihat seolah rumput tetangga lebih hijau, sebetulnya tidaklah selalu benar. Karena kita selalu melihat apa yang kita tidak miliki, padahal seharusnya kita bersyukur dengan apa yang sudah diberikan-Nya bagi kita.

Semoga hari ini menjadi hari yang penuh rasa terima kasih. Dan semoga hati kita melimpah dengan syukur kepada-Nya. (-fon-)

Kamu telah menerima Kristus Yesus, Tuhan kita. Karena itu hendaklah hidupmu tetap di dalam Dia. Hendaklah kamu berakar di dalam Dia dan dibangun di atas Dia, hendaklah kamu bertambah teguh dalam iman yang telah diajarkan kepadamu, dan hendaklah hatimu melimpah dengan syukur.
--- Kolose 2:6-7

No comments: