Sunday, July 1, 2012

TOTD, July 02 – The Fullness of Christ


The Fullness of Christ

Tired of your weaknesses? Tired of repeating the same old mistakes all over again? Well, you’re not alone. Each of us somehow will experience this thing in our life.
By realizing that we have faith in Christ, we know that day by day we’ll be renewed in Him. Of course, there’ll be ups and downs along the way. But yes, we know and sure that Christ is our focus. The fullness of Christ is what we aim for. The Homily from a Father in Novena Church Singapore last Friday was quite inspiring for me.

Let’s stay focus in Him. There’ll always be a hope to grow day by day…. May this day bring us one step closer to the fullness of the Lord.  Try to forgive ourselves, do our best to glorify His Name. (-fon-)

until we all reach unity in the faith and in the knowledge of the Son of God and become mature, attaining to the whole measure of the fullness of Christ
--- Ephesians 4:13

Kepenuhan Kristus

Lelah dengan kelemahan-kelemahan Anda? Capek karena lagi-lagi mengulangi kesalahan lama yang sama berkali-kali? Jika demikian halnya, Anda tidaklah sendirian. Setiap dari kita pernah mengalami hal seperti ini di dalam hidup kita.
Dengan menyadari bahwa kita memiliki iman di dalam Kristus, kita pun sadar bahwa hari demi hari kita akan diperbaharui di dalam Dia. Tentu saja, akan ada naik-turun dalam perjalanan proses ini. Tetapi, kita yakin dan percaya bahwa Tuhanlah yang menjadi fokus kita. Kepenuhan Kristus adalah yang kita tuju. Homili dari seorang Pastor di Gereja Novena Singapura Jumat yang lalu cukup inspirasional bagi saya.

Mari fokus kepada-Nya. Selalu akan ada harapan untuk bertumbuh hari lepas hari. Semoga hari ini membawa kita satu langkah lebih dekat kepada kepenuhan di dalam-Nya. Mari belajar mengampuni diri sendiri, lakukan yang terbaik untuk memuliakan nama-Nya. (-fon-)

sampai kita semua telah mencapai kesatuan iman dan pengetahuan yang benar tentang Anak Allah, kedewasaan penuh, dan tingkat pertumbuhan yang sesuai dengan kepenuhan Kristus…
--- Efesus 4:13

No comments: