Monday, January 30, 2012

TOTD, January 31 – Stay Joyful

Stay Joyful

Same situation, different persons, might act differently. One can be joyful and praise God, while the other one is sad and keeps on blaming the situation, himself, and God.

It’s our choice to choose to stay joyful even in the midst of affliction. Not easy of course. Well, many people would say theoretically is easy but in reality, it’s really hard to do. But, we believe in God that He’s able to do anything, as long as we open our heart, surrender, and pray to Him, hopefully the joy would be our choice in this life. Stay joyful in the Lord. (-fon-)

Be joyful in hope, patient in affliction, faithful in prayer.

--- Romans 12:12

Tetaplah Bersukacita

Situasi yang sama, orang yang berbeda, bisa berlaku berbeda pula. Yang satu bisa bersukacita dan memuji Tuhan, yang satunya merasa sedih dan menyalahkan situasi, dirinya, dan Tuhan.

Adalah pilihan kita untuk memilih tetap bersyukur walaupun di tengah kesesakan. Tidak mudah pastinya. Bahkan, oleh banyak orang tentunya akan dikatakan secara teori memang mudah, tetapi kenyataannya sungguh sangat sulit. Tetapi, kita percaya dalam Tuhan bahwa Dia mampu melakukan apa pun, selama kita membuka hati, berserah, dan berdoa pada-Nya Semoga sukacita menjadi pilihan kita. Tetaplah bersukacita di dalam-Nya. (-fon-)

Bersukacitalah dalam pengharapan, sabarlah dalam kesesakan, dan bertekunlah dalam doa!

--- Roma 12:12

No comments: