Wednesday, January 25, 2012

TOTD January 25 – God Will Help Us Through The Tests

God Will Help Us Through the Tests

The tests or temptations in this life are unpredictable. In the midst of such a lovely and wonderful life, then suddenly something bad and unexpected might come. But, God will never let us down. He will never let us be pushed more than our limit. He’ll always be there to help us- to get through the tests/temptations and be a winner of our race with Him. (-fon-)

No test or temptation that comes your way is beyond the course of what others have had to face. All you need to remember is that God will never let you down; he'll never let you be pushed past your limit; he'll always be there to help you come through it.

--- 1 Corinthians 10:13

Tuhan akan Menolong Kita Melewati Pencobaan

Pencobaan dalam hidup ini terkadang tidak bisa ditebak. Di tengah hidup yang begitu manis dan indah, tiba-tiba saja sesuatu yang buruk dan tidak diharapkan bisa saja singgah. Tetapi, Tuhan takkan pernah mengecewakan kita. Dia takkan pernah membiarkan kita dicobai melebihi kekuatan kita. Dia akan selalu ada untuk menolong kita – melalui seluruh pencobaan dan menjadi pemenang pertandingan kehidupan ini bersama-Nya. (-fon-)

Pencobaan-pencobaan yang kamu alami ialah pencobaan-pencobaan biasa, yang tidak melebihi kekuatan manusia. Sebab Allah setia dan karena itu Ia tidak akan membiarkan kamu dicobai melampaui kekuatanmu. Pada waktu kamu dicobai Ia akan memberikan kepadamu jalan ke luar, sehingga kamu dapat menanggungnya.

--- 1 Korintus 10:13

No comments: