Monday, January 23, 2012

TOTD, January 22-24 : From Galatians 5

Use Freedom Wisely

The verse from Galatians 5:13 today reminds us to use our freedom wisely in God. Don’t use it to indulge the flesh. But, let’s walk by the spirit of God, so that we can be a tool of His love in this world. (-fon-)

You, my brothers and sisters, were called to be free. But do not use your freedom to indulge the flesh ; rather, serve one another humbly in love.

--- Galatians 5:13

Mempergunakan Kebebasan dengan Bijaksana

Ayat dari Galatia 5:13 hari ini mengingatkan kita untuk mempergunakan kebebasan dengan bijaksana di dalam Tuhan. Jangan mempergunakannya untuk hidup di dalam kedagingan (dosa). Tetapi, marilah berjalan dalam roh Kudus, sehingga kita bisa menjadi alat perpanjangan kasih-Nya di dunia ini. (-fon-)

Saudara-saudara, memang kamu telah dipanggil untuk merdeka. Tetapi janganlah kamu mempergunakan kemerdekaan itu sebagai kesempatan untuk kehidupan dalam dosa, melainkan layanilah seorang akan yang lain oleh kasih.

--- Galatia 5:13

Walk by the Spirit

The flesh is weak, but it doesn’t mean that we need surrender to it. Many times, surrendering to the flesh means that we will be in sin. It’s our choice to choose wisely. Let’s walk by the Spirit. Do our best according to His will and not our own flesh desires. (-fon-)

So I say, walk by the Spirit, and you will not gratify the desires of the flesh. For the flesh desires what is contrary to the Spirit, and the Spirit what is contrary to the flesh. They are in conflict with each other, so that you are not to do whatever you want.

--- Galatians 5:16-17

Hiduplah Oleh Roh

Daging adalah lemah, tetapi bukan berarti kita harus menyerah kepadanya. Banyak kali, menyerah kepada kedagingan berarti kita akan berada di dalam dosa. Adalah pilihan kita untuk memilih dengan bijaksana. Mari hidup di dalam Roh. Melakukan yang terbaik menurut kehendak-Nya dan bukan melulu keinginan daging kita. (-fon-)

Maksudku ialah: hiduplah oleh Roh, maka kamu tidak akan menuruti keinginan daging. Sebab keinginan daging berlawanan dengan keinginan Roh dan keinginan Roh berlawanan dengan keinginan daging--karena keduanya bertentangan--sehingga kamu setiap kali tidak melakukan apa yang kamu kehendaki.

--- Galatia 5:16-17

Live our Life in the Fruits of the Spirit

But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, forbearance, kindness, goodness, faithfulness, gentleness and self-control. Against such things there is no law.

--- Galatians 5:22-23

Hopefully, our life would be a pleasing sacrifice to the Lord. A life that’s filled with the fruits of the Spirit with its goodness and share them to the people surround us. (-fon-)

Mari Hidup dalam Buah-buah Roh

Tetapi buah Roh ialah: kasih, sukacita, damai sejahtera, kesabaran, kemurahan, kebaikan, kesetiaan, kelemahlembutan, penguasaan diri. Tidak ada hukum yang menentang hal-hal itu.

--- Galatia 5:22-23

Semoga hidup kita bisa menyenangkan-Nya. Hidup yang dipenuhi oleh buah-buah roh dan seluruh kebaikannya dan membagikannya kepada orang-orang di sekeliling kita. (-fon-)

No comments: