Sunday, January 15, 2012

TOTD, January 15 –16 : From Romans 12

Serving the Lord with High-Spirit

It’s not easy to maintain our consistency in serving the Lord. Sometimes we might get tired, bored, disappointed, and don’t want to continue doing our task with our best effort. But, even in our lowest level of spirit, let’s not forget to give our best. Even sometimes the laziness comes, don’t let ourselves be controlled by it. Do our best without lagging behind in diligence. Keep doing the best we could, all for His Glory! (-fon-)

not lagging behind in diligence, fervent in spirit, serving the Lord

--- Romans 12:11

Melayani Tuhan dengan Penuh Semangat

Tidak mudah untuk menjaga konsistensi kita dalam melayani Tuhan. Terkadang kita merasa lelah, bosan, atau kecewa, lalu kemudian tidak lagi melanjutkan melakukan tugas kita dengan usaha yang terbaik. Tetapi, bahkan di level semangat yang paling rendah sekalipun, semoga kita tidak lupa untuk memberikan yang terbaik. Bahkan ketika kemalasan datang, janganlah membiarkan diri kita dikendalikannya. Lakukanlah yang terbaik, jangan sampai kerajinan kita kendor. Mari lakukan yang terbaik yang kita bisa, semua hanya bagi kemuliaan-Nya! (-fon-)

Janganlah hendaknya kerajinanmu kendor, biarlah rohmu menyala-nyala dan layanilah Tuhan.

--- Roma 12:11

Don’t Be Arrogant

Don’t overestimate ourselves. Don’t be high-minded or snobbish. Those are the advices from the verses today. Stay humble in God. Without Him, we’re nothing. All are His wonderful gifts in our life. Be thankful and less arrogant. (-fon-)

Live in harmony with one another; do not be haughty (snobbish, high-minded, exclusive), but readily adjust yourself to [people, things] and give yourselves to humble tasks. Never overestimate yourself or be wise in your own conceits.

--- Romans 12:16

Janganlah Tinggi Hati

Jangan menganggap diri lebih dari yang sebenarnya. Jangan pula menjadi orang yang tinggi hati atau sombong. Itu adalah nasihat dari ayat-ayat hari ini. Tetaplah rendah hati di dalam Tuhan. Tanpa Dia, kita ini bukanlah siapa-siapa. Semua adalah karunia-Nya di hidup kita. Bersyukurlah dan kurangilah kesombongan diri. (-fon-)

Hiduplah rukun satu sama lain. Janganlah bersikap tinggi hati, tetapi sesuaikanlah dirimu dengan orang yang rendah kedudukannya. Jangan menganggap diri lebih pandai daripada yang sebenarnya.

--- Roma 12:16

No comments: