Saturday, January 12, 2013

TODAY, January 12 – Learn to Stay Grateful in All Things


Learn to Stay Grateful in All Things

To be grateful for the good things that happen in our lives is easy, but to be grateful for all of our lives-the good as well as the bad, the moments of joy as well as the moments of sorrow, the successes as well as the failures, the rewards as well as the rejections-that requires hard spiritual work. Still, we are only truly grateful people when we can say thank you to all that has brought us to the present moment. As long as we keep dividing our lives between events and people we would like to remember and those we would rather forget, we cannot claim the fullness of our beings as a gift of God to be grateful for.(Henry Nouwen)
                                                           
I couldn’t agree more to what Henry Nouwen said. Of course it’s not going to be easy to stay thankful for the worst part of our life…. But, we’re sure that God works in all things for the good of those who love Him.
So, our misfortunes are good in His entire plans in our life.
What we need to learn is: to stay grateful in all things. (-fon-)

And we know that in all things God works for the good of those who love him, who have been called according to his purpose.
--- Romans 8:28

Belajar Bersyukur dalam Segala Hal

Untuk bersyukur dalam hal-hal baik yang terjadi dalam hidup kita adalah mudah, tetapi untuk juga bersukur untuk segalanya dalam hidup kita-yang baik maupun yang buruk, saat-saat sukacita maupun saat dukacita, sukses ataupun kegagalan, penghargaan maupun penolakan-sungguh membutuhkan kerja keras kita di bidang spiritual. Tetap saja, kita adalah orang-orang yang betul-betul bersyukur ketika kita bisa mensyukuri segala yang terjadi yang membawa kita ke masa kini. Selama kita masih membedakan hidup kita dari hal-hal atau orang yang ingin kita ingat dan orang yang hendak kita lupakan, kita takkan bisa mencapai kepenuhan kita sebagai karunia Allah yang patut disyukuri. (Henry Nouwen).

Saya sangat sependapat dengan apa yang dikatakan Henry Nouwen. Tentu saja bukanlah hal yang mudah untuk terus bersyukur terutama  di masa-masa terburuk dalam hidup kita…
Tetapi, kita percaya bahwa Tuhan bekerja dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikan bagi mereka yang mengasihi Dia.
Jadi, saat tidak beruntung pun adalah baik dalam perencanaan-Nya secara keseluruhan akan hidup kita.
Apa yang harus terus kita pelajari adalah: tetap bersyukur dalam segala hal.
(-fon-)

Kita tahu sekarang, bahwa Allah turut bekerja dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikan bagi mereka yang mengasihi Dia, yaitu bagi mereka yang terpanggil  sesuai dengan rencana  Allah.
--- Roma 8:28

No comments: