Thursday, January 3, 2013

TODAY, January 03 – Teach Us to Use Our Time Wisely


Teach Us to Use Our Time Wisely   

Teach us to use wisely all the time we have.
( Psalm 90:12 )

I've been watching the series from channel 8 Singapore titled Beyond.
The story is about few people who can live very long time until 170 years old by stealing other people's youth. While the person is getting younger, the ones whom they stole their youth become older and dying fast. Not a good way to stay young though and normally human being won't have that kind of chance of living forever.

For us human, we have such a limited time in this world.  The oldest people on earth could reach more than 100 years old, but majority is around 70-80 years old. Sometimes, it's so sad that some others die at a younger age.

Let's make us our time wisely.
We need to cherish whatever time that God has given us.  
(-fon-)

Ajar Kami Mempergunakan Waktu Kami dengan Bijaksana

Ajarlah kami menghitung hari-hari  kami sedemikian  , hingga kami beroleh hati yang bijaksana.
(Mazmur 90:12)

Saya tengah menyaksikan film seri dari Channel 8 Singapura berjudul ‘ Beyond’. Ceritanya mengenai beberapa orang yang bisa hidup panjang umur sampai 170 tahun dengan mencuri masa muda orang lain. Sementara orang yang mencuri bertambah muda, yang mereka curi umurnya menjadi begitu cepat menua dan cepat meninggal. Bukan suatu cara yang baik untuk tetap muda dan biasanya manusia tidak punya kesempatan semacam itu untuk hidup selamanya.

Bagi kita manusia, kita punya waktu yang begitu terbatas di dunia ini. Orang yang tertua di bumi ini bisa mencapai lebih dari 100 tahun, tetapi mayoritas orang hanya mencapai 70-80 tahun. Bahkan cukup menyedihkan jika melihat banyak yang harus pula menghadap Bapa di usia yang lebih muda.

Mari pergunakan waktu kita dengan bijaksana.
Kita hendaknya menghargai waktu yang dikaruniakan-Nya bagi kita.
(-fon-)


No comments: