Friday, January 11, 2013

TODAY, January 11 – You Take My Worries Away


You Take My Worries Away

Many things on my mind
Many uncertainties ahead
Many problems might appear
Many unhealed wounds…
All of them…
I give them all to You, Lord…
I know that You’ll always know what to do about them…
With Your Love, Your Power,
You can do anything.

I come to You, Lord…
I trust You…
You’ll take my worries away.
My life is safe in Your Hands. (-fon-)

When I was really hurting,
    I prayed to the Lord.
    He answered my prayer,
    and took my worries away.
--- Psalm 118:5

Engkau Memberikan Aku Kelegaan

Banyak hal di pikiranku.
Banyak ketidakpastian di hadapan
Banyak persoalan yang mungkin bermunculan
Masih banyak luka yang belum tersembuhkan…
Semuanya…
Kuserahkan kepada-Mu, Tuhan..
Kutahu bahwa Engkau akan selalu memahami apa yang harus dilakukan dengan itu semua…
Dengan kasih-Mu, kekuatan-Mu,
Engkau mampu melakukan apa saja.

Kudatang pada-Mu, Tuhan…
Aku percaya pada-Mu…
Engkau akan memberikan aku kelegaan…
Hidupku aman di tangan-Mu. (-fon-)

Dalam kesesakan  aku telah berseru kepada TUHAN. TUHAN telah menjawab   aku dengan memberi kelegaan.
--- Mazmur 118:5

No comments: