Thursday, December 20, 2012

TODAY, December 19-20 : Never Too Young or Too Old


Never Too Young (To Do Something Great)

Tonight, I’m looking forward to watch The X Factor USA which will be aired through one channel in Singapore, Channel 5. This is going to be a final 3. One of the finalists is Carly Rose Sonenclar which is only 13 years old.  One of my favourite performances was when she sang “ It Will Rain” which had originally been sung by Bruno Mars. All the judges especially Simon Cowell and Demi Lovato even said that she’s an alien because of her singing ability which surpassed human’s talent at such a young age. I do hope that she’ll be the winner, which will be announced tomorrow. But if she’s not, she has already shown her quality as a Superstar.

Some of the young people might think that they’re too young to do something big. Like what we can see from the Bible, Jeremiah-The Prophet- was also experiencing that kind of feeling.
But the Lord said, “ Don’t say I’m too young. You must go to everyone I send you.”

It’s never too young to do something great.
If God wants to, He will lead you and enable you to do it.
Just believe His guidance. (-fon-)

“Alas, Sovereign Lord,” I said, “I do not know how to speak ; I am too young.”
But the Lord said to me, “Do not say, ‘I am too young.’ You must go to everyone I send you to and say whatever I command you. Do not be afraid of them, for I am with you and will rescue you,” declares the Lord.
--- Jeremiah 1:6-8
Tak Pernah Terlalu Muda (Untuk Melakukan Sesuatu yang Besar)
Malam ini saya menunggu saat untuk menonton The X Factor USA yang akan disiarkan oleh salah satu saluran TV di Singapura yaitu Channel 5. Malam final ini akan menjadi pertarungan dari 3 kontestan. Salah satunya adalah Carly Rose Sonenclar yang hanya berusia 13 tahun. Salah satu penampilan favorit saya adalah ketika dia menyanyikan “ It Will Rain” yang penyanyi asalnya adalah Bruno Mars. Semua juri, terutama Simon Cowell dan Demi Lovato bahkan menyebutnya ‘makhluk asing’ dikarenakan kemampuan menyanyinya yang melebihi bakat manusia di usia yang begitu muda. Saya berharap dia akan menjadi pemenang yang akan diumumkan besok. Tetapi, jika pun dia tidak menang, dia sudah menunjukkan kualitasnya sebagai seorang Superstar.

Beberapa orang muda berpikir bahwa mereka terlalu muda untuk melakukan sesuatu yang besar. Seperti apa yang kita lihat dari Alkitab, Yeremia – Sang Nabi-juga merasakan perasaan seperti itu.
Tetapi, Tuhan berfirman, “Janganlah katakan: Aku ini masih muda, tetapi kepada siapapun engkau Kuutus, haruslah engkau pergi.”

Tak pernah terlalu muda untuk melakukan sesuatu yang luar biasa.
Jika Tuhan menghendaki, Dia akan menuntun dan memampukan Anda melakukannya.
Percayalah kepada bimbingan-Nya. (-fon-)
Maka aku menjawab: "Ah, Tuhan ALLAH! Sesungguhnya aku tidak pandai berbicara,  sebab aku ini masih muda.  Tetapi TUHAN berfirman kepadaku: "Janganlah katakan: Aku ini masih muda, tetapi kepada siapapun engkau Kuutus, haruslah engkau pergi, dan apapun yang Kuperintahkan kepadamu, haruslah kausampaikan. Janganlah takut  kepada mereka, sebab Aku menyertai engkau  untuk melepaskan  engkau, demikianlah firman TUHAN.
--- Yeremia 1:6-8
Never Too Old
Britain’s Got Talent. 2009. Susan Boyle’s First Audition. Age: 47. Not much to be proud of, and the judges looked down on her. But everything changed rapidly once she sang ‘I Dreamed a Dream’ from ‘Les Miserables’. She’s a great singer! She’s now a very popular singer in the world. She made her dream come true at an age that some people might think of retiring.
Many of us scared to do something big because the thought of we’re too old. Sometimes we even think it’s impossible to do so. Like Abraham in the book of Genesis as follows:
Abraham fell facedown; he laughed and said to himself, “Will a son be born to a man a hundred years old? Will Sarah bear a child at the age of ninety?
--- Genesis 17:17

We have a huge doubt on ourselves. And a huge doubt about God.
But in God, anything is possible.
We can see He keeps His promises to those who are faithful.
Trust Him with all our heart. (-fon-)

Tak Pernah Terlalu Tua…

Britain’s Got Talent. 2009. Audisi pertama Susan Boyle. Umur: 47 tahun. Tidak banyak yang bisa dibanggakan, dan para juri memandang rendah dirinya. Tetapi, segera segala sesuatunya berubah drastis ketika dia menyanyikan ‘I Dreamed a Dream’ dari ‘Les Miserables’. Dia seorang penyanyi yang hebat! Sekarang dia adalah seorang penyanyi ternama di dunia. Dia berhasil mewujudkan impiannya di usia ketika beberapa orang berpikir tentang pensiun.

Banyak dari kita yang takut untuk menjalankan sesuatu yang besar karena kita pikir kita terlalu tua. Terkadang kita berpikir itu adalah hal yang mustahil untuk dilakukan. Seperti Abraham dalam Kitab Kejadian sebagai berikut:

Lalu tertunduklah  Abraham dan tertawa  serta berkata dalam hatinya: "Mungkinkah bagi seorang yang berumur  seratus tahun dilahirkan seorang anak dan mungkinkah Sara, yang telah berumur  sembilan puluh tahun itu melahirkan seorang anak?
--- Kejadian 17:17

Kita memiliki keraguan yang besar akan diri kita sendiri.
Kita pun punya keraguan yang besar akan Tuhan.
Tetapi di dalam Dia, segalanya adalah mungkin.
Kita bisa melihat Dia menepati janji-Nya kepada mereka yang setia. Percayalah kepada-Nya dengan sepenuh hati kita. (-fon-)


No comments: